Title: | Poučevanje naravoslovja na daljavo v času epidemije covid-19: učinkovitost video metode in samostojnega dela z besedilom |
---|
Authors: | ID Ovčar, Alen (Author) ID Špernjak, Andreja (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | EMAG_Ovcar_Alen_2021.pdf (2,93 MB) MD5: DA21CD845BA52103F05605F7D01988EA PID: 20.500.12556/dkum/75a2f9af-ef99-40be-88eb-92df6208148b
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FNM - Faculty of Natural Sciences and Mathematics
|
---|
Abstract: | Med epidemijo covida-19 se je bistveno povečal obseg izobraževanja na daljavo, kar bo najverjetneje pustilo posledice na znanju učencev in njihovi socializaciji, ki je bila v tem času skrajno omejena, a je nujna za razvoj posameznika, zlasti pri osnovnošolskem izobraževanju. Veliko več odgovornosti in samostojnega dela je na ramenih učencev, saj imajo bistveno manj stika z učitelji, veliko učne vsebine pa morajo predelati sami. Situaciji so se morali prilagoditi tudi učitelji, ki so bili primorani uporabljati prilagojene metode in oblike dela ob uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT). Pojavlja se vprašanje, kako se s poučevanjem na daljavo z IKT čim bolj približati učinkovitosti, ki jo ima poučevanje z neposrednim stikom z učiteljem v razredu. Ključnega pomena je poučevanje prilagajati in ga ves čas nadgrajevati. Težko si predstavljamo poučevanje med epidemijo brez sodobne IKT. V magistrskem delu smo z raziskavo želeli ugotoviti, ali učenci, ki znanje usvajajo z videometodo, pridobijo več vsebinskega znanja kot učenci, ki isto učno vsebino usvajajo samostojno z besedilom. Zanimalo nas je tudi, katera metoda je za usvajanje znanja pri učencih bolj zaželena in kakšno je njihovo mnenje o urah usvajanja znanja pri delu z besedilom in pri delu z videoposnetkom. V štirih osnovnih šolah smo v sedmem razredu predstavili učne vsebine: Bakterije, Pipalkarji in stonoge ter Žuželke in raki, vsako z dvema metodama: metodo dela z besedilom in videometodo. Nato smo učencem poslali vprašalnike, ki so v prvem delu preverjali usvojeno znanje učencev, v drugem delu pa njihovo mnenje o načinu predstavitve učne vsebine. Iz rezultatov raziskave lahko sklepamo, da so učenci uspešnejši pri obravnavi vsebine z videometodo kot pri obravnavi iste vsebine s samostojnim delom z besedilom. Učenci si glede na raziskavo bolje predstavljajo organizme, kar pomeni boljšo vizualizacijo organizmov, če si ogledajo posnetek. Poleg tega jim je tako podana vsebina bolj privlačna, saj si posnetek lahko ogledajo kadar koli in ga po želji tudi ustavijo. Iz komentarjev učencev lahko razberemo, da jim je učna vsebina razumljivejša po izvedeni uri prek videokonference. Tako namreč dobijo vsaj malo nepogrešljivega stika z učiteljem. Slednje, glede na raziskavo, potrjuje tudi izpostavljeno mnenje učencev, da se v šoli naučijo več kot pri delu na daljavo. Ugotovimo lahko tudi, da imata obe preučevani metodi dela na daljavo prednosti in slabosti. Kljub temu da učenci dosegajo nekoliko višje rezultate pri delu po videometodi, moramo biti zaradi različnih dejavnikov pri izbiri metode za poučevanje na daljavo še posebej previdni in izbirati premišljeno. |
---|
Keywords: | poučevanje v času covida-19, metoda dela z besedilom, videometoda |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [A. Ovčar] |
---|
Year of publishing: | 2021 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-79448  |
---|
UDC: | 37.018.43:004.9:5(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 71441667  |
---|
Publication date in DKUM: | 09.08.2021 |
---|
Views: | 1591 |
---|
Downloads: | 263 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FNM Misc.
|
---|
:
|
OVČAR, Alen, 2021, Poučevanje naravoslovja na daljavo v času epidemije covid-19: učinkovitost video metode in samostojnega dela z besedilom [online]. Master’s thesis. Maribor : A. Ovčar. [Accessed 22 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=79448
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |