Title: | Aktualnost izbirnih predmetov s področja kemije pri slovenskih osnovnošolcih |
---|
Authors: | ID Čakš, Daša (Author) ID Golob, Nikolaja (Mentor) More about this mentor... |
Files: | MAG_Caks_Dasa_2020.pdf (1,03 MB) MD5: 0C4C3D64674BD661427B8F484C9B3674 PID: 20.500.12556/dkum/3d26db87-85d8-4052-a675-67ada6c2c571
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FNM - Faculty of Natural Sciences and Mathematics
|
---|
Abstract: | Znanje s področja kemije je dandanes zelo pomembno. Kemijsko znanje se prepleta v vedah, ki so pomembne za razvoj sveta, npr. medicina, farmacija, kmetijstvo. Znanja, ki jih pridobimo, so uporabna tudi v vsakdanjem življenju.
V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kateri obvezni izbirni predmeti so pri učencih med popularnejšimi in kateri so razlogi, na podlagi katerih se učenci odločijo, kateri izbirni predmet bodo obiskovali. Zanimalo nas je, kakšen del nabora predstavljajo naravoslovno-tehniški predmeti. Ugotoviti smo želeli, katere teme bi učence pritegnile, da bi se v večji meri odločili za izbirne predmete s področja kemije in naravoslovja. Do želenih odgovorov smo prišli tako, da smo pridobili podatke s strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport ter s pomočjo dveh vprašalnikov, ki smo ju sestavili na spletni strani 1ka (www.1ka.si). Enega smo posredovali učencem 8. in 9. razredov, drugega pa učiteljem. Pridobili smo odgovore 230 učencev, od tega je bilo 87 (37,8 %) fantov in 143 (62,2 %) deklet, in odgovore 30 učiteljev, ki poučujejo izbirne predmete s področja kemije. Glede na dobljene podatke smo ugotovili, da šole ponudijo več izbirnih predmetov iz družboslovno-humanističnega sklopa, učenci pa se raje odločajo za predmete naravoslovno-tehniškega sklopa. Glavna razloga, da se učenci odločijo za določen izbirni predmet, sta, da jih zanima tematika in da jim bo to koristilo za nadaljnje izobraževanje. Pri izbirnih predmetih s področja kemije bi si tako učenci kot tudi učitelji želeli več zanimivih eksperimentov in uporabnih vsebin.
Kljub temu da so s področja kemije ponujeni trije izbirni predmeti, izbirni predmet poskusi v kemiji pa je dokaj priljubljen, bi si učenci želeli več zanimivih eksperimentov, želeli pa bi se tudi naučiti, kako izdelati izdelke, ki jih lahko uporabljamo doma. |
---|
Keywords: | obvezni izbirni predmeti, aktualnost, kemija |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [D. Čakš] |
---|
Year of publishing: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-76878 |
---|
UDC: | 373.3:54(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24871939 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:MUW6SXB7 |
---|
Publication date in DKUM: | 11.08.2020 |
---|
Views: | 1108 |
---|
Downloads: | 100 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FNM
|
---|
:
|
ČAKŠ, Daša, 2020, Aktualnost izbirnih predmetov s področja kemije pri slovenskih osnovnošolcih [online]. Master’s thesis. Maribor : D. Čakš. [Accessed 22 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=76878
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |