Title: | Vpliv marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru embalaže izdelkov Mu Ljubljanskih mlekarn |
---|
Authors: | ID Lorber, Urška (Author) ID Pisnik, Aleksandra (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | UN_Lorber_Urska_2020.pdf (1,45 MB) MD5: A491DA53112CCE592621B0E4C1A08D6C PID: 20.500.12556/dkum/2f895e93-3c0d-41c4-95c0-88793e3139ef
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Diploma project paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Embalaža je obstajala že v zgodovini, sicer ne v tako različnih oblikah kot danes, ampak predvsem v obliki posod za shranjevanje hrane. Gre torej za nekakšen zavoj oziroma omot, v katerega zavijamo, polnimo in vstavljamo blago, da bi ohranili njegovo vrednost. Spremembe na področju embalažne industrije so zaradi nenehnega spreminjanja nakupnih in potrošniških navad odjemalcev precej pogoste, hkrati pa so te spremembe tudi posledica delovanja družbenih dejavnikov. Spremembe so usmerjene predvsem k znižanju stroškov prevoza, skladiščenja in manipuliranja z izdelki, ter k zmanjšanju števila poškodb na izdelkih in povečanju njihove uporabnosti. Večina avtorjev v grobem deli embalažo glede na material, osnovno funkcijo in trajnost. Embalaža je področje, ki je do danes že dobro raziskano, kljub temu pa je na nekaterih področjih še prostora za nove inovacije in izboljšave.
Delo diplomskega projekta je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljeni koncepti: sestavine izdelka, embalaža ter vpliv embalaže na nakupne odločitve. Empirični del se začne s predstavitvijo podjetja Ljubljanske mlekarne in njihove blagovne znamke Mu. Nato smo na primeru blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne izvedli raziskavo vpliva marketinških vidikov embalaže in drugih dejavnikov na nakupne odločitve odjemalcev. Cilji dela diplomskega projekta so bili povezani predvsem z opredelitvijo posameznih konceptov povezanih z embalažo in ugotavljanje vpliva marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru izdelkov blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne.
Pri raziskavi smo ugotovili, da so vizualni elementi embalaže (barva, oblika, ilustracije) vedno manj pomembni pri nakupu posameznega izdelka, vse večji pomen pa pridobivajo ostali dejavniki embalaže, kot so poreklo in imena sestavin, material, velikost in funkcionalnost embalaže, besedilo na embalaži ter navodila za uporabo. |
---|
Keywords: | embalaža, odjemalci, izdelek, marketinški vidiki embalaže, embalirati |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [U. Lorber] |
---|
Year of publishing: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-76406  |
---|
UDC: | 366 |
---|
COBISS.SI-ID: | 37635843  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:BNYLNPBF |
---|
Publication date in DKUM: | 16.11.2020 |
---|
Views: | 1193 |
---|
Downloads: | 149 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
LORBER, Urška, 2020, Vpliv marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru embalaže izdelkov Mu Ljubljanskih mlekarn [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : U. Lorber. [Accessed 23 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=76406
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |