Title: | Prekrškovna odgovornost župana : diplomsko delo |
---|
Authors: | ID Veček, Tonja (Author) ID Brezovnik, Boštjan (Mentor) More about this mentor...  ID Šipec, Miha (Comentor) |
Files: | UN_Vecek_Tonja_2019.pdf (454,25 KB) MD5: B35156A4E2D456CD253FA379631BDC69 PID: 20.500.12556/dkum/7e0d4743-e4e3-4968-b655-eeb79aef176f
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | PF - Faculty of Law
|
---|
Abstract: | Lokalne skupnosti so orodje, ki ga smo si ga ljudje izmislili za lažje zadovoljevanje svojih potreb, saj imajo na različnih območjih različni ljudje tudi različne potrebe. Zato vsaka 4 leta za lastno območje izvolijo svojega predstavnika, ki bo zadovoljeval te potrebe in ravnal v dobro njihove občine. Ta predstavnik je župan, ki predstavlja občino, skrbi za izvajanje njenih finančnih poslov ter njen razvoj. Ima tudi vpliv pri sprejemanju odlokov, lahko pa se zgodi, da naloge z občinske ravni preidejo na državno, in sicer če se država za to odloči in priskrbi potrebna sredstva. Županu je torej dano veliko zaupanje, na žalost pa se to zaupanje dostikrat zlorabi in za preprečevanje takšnih in drugačnih zlorab, smo ljudje ustvarili tudi zakone, ki urejajo med drugim županove pristojnosti, kazniva dejanja, prekrške ter njihove sankcije.
Župani morajo odgovarjati za svoja dejanja, v rokah države pa je, da bo to odgovornost uzakonila ter v praksi tudi preverjala, kot se spodobi za pravno državo. Glede na to, da so župani predstavniki in organ občine, morajo v skladu s pomembnostjo svoje funkcije sprejeti tudi odgovornost za svoja dejanja. V primeru, da država ne sankcionira dovolj ali sploh ne sankcionira dejanj, ki so koruptivna, neodgovorna, nepremišljena in naklepno povzročijo škodo občini, se to posledično odraža tudi na višji, torej državni ravni. Dandanes je toliko področij, ki so že urejena ampak veliko je tudi tistih, ki so urejanja še potrebna, še posebej zato, ker Evropska unija množično izdaja uredbe in je težko slediti vsem spremembam in pravzaprav na konkretni ravni vedeti, kaj sploh župan sme in ne sme v okviru zakonov ter uredb. Prekrški so razpršeni po različnih zakonih in uredbah, so tudi nepregledni in precej milostni. Kar pa pomeni odstopanje od načela jasnosti in določnosti predpisov ter slabi zaupanje v državni red. |
---|
Keywords: | župan, prekršek, globa, občina, odgovornost, država, lokalna skupnost, sankcija |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Place of performance: | Maribor |
---|
Publisher: | [T. Veček] |
---|
Year of publishing: | 2019 |
---|
Number of pages: | 30 f. |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-75291  |
---|
UDC: | 351.778.3(043.3) |
---|
COBISS.SI-ID: | 5799979  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:E8WXXQ5H |
---|
Publication date in DKUM: | 14.11.2019 |
---|
Views: | 1712 |
---|
Downloads: | 146 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PF
|
---|
:
|
VEČEK, Tonja, 2019, Prekrškovna odgovornost župana : diplomsko delo [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : T. Veček. [Accessed 23 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=75291
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |