Title: | Vloga komuniciranja pri obvladovanju konfliktov in procesu pogajanj |
---|
Authors: | ID Mihev, Maja (Author) ID Šarotar Žižek, Simona (Mentor) More about this mentor... ID Tominc, Polona (Comentor) |
Files: | MAG_Mihev_Maja_2019.pdf (1,43 MB) MD5: DBEE80ECD61741075D80B72F26D24448 PID: 20.500.12556/dkum/bf5414c4-0e71-4ea8-a90d-b40de40d483a
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega. Teoretični del magistrskega dela je razdeljen na tri dele, tako zajema glavna teoretična izhodišča proučevanja komuniciranja, konfliktov in pogajanj.
Empirični del magistrskega dela zajema predstavljene rezultate raziskave, katero smo izvedli v dveh (podjetje A in podjetje B) malih, po dejavnosti različnih podjetjih iz območja koroške regije v Sloveniji. Cilj je bil raziskati, kakšno vlogo ima komuniciranje pri obvladovanju konfliktov in procesov pogajanj v enem in drugem podjetju ter medsebojna primerjava pridobljenih rezultatov obeh podjetij. Podali smo tudi priporočila za izboljšavo stanja v posameznem podjetju.
Komuniciranje se nam na nek način zdi povsem preprosto, saj večina meni, da je to prirojena sposobnost. Po drugi plati pa smo spoznali, da pa le ni vse tako enostavno, kot se sliši. Ugotovili smo, da je učinkovitost naše komunikacije odvisna od mnogih raznolikih dejavnikov. Težko je reči, kakšno komuniciranje je »pravo«. Poznamo vrsto vzorcev, kateri odražajo sposobnosti in določene lastnosti sodelujočih v komunikacijskem procesu, njihova stališča, veščine in izkušnje.
Prišli smo do spoznanja, da v obeh analiziranih podjetjih zaposleni v veliki meri uporabljajo veščine komuniciranja kot osnovno orodje dobrega vodenja in uspešnega dela vseh zaposlenih. V uporabi le-teh se zaposleni obeh podjetij ne razlikujejo. Tako zaposleni vedo v pravem trenutku jasno povedati pravo stvar, v pravem trenutku pa znajo tudi poslušati. V procesu komuniciranja pa so zaposleni pozorni tudi na neverbalno komunikacijo. Torej znajo zavestno izpeljati primerno prilagojeno komunikacijo.
Spoznali smo tudi, da v podjetjih ne poteka vedno vse tako, kot smo si zamislili, kajti v njih sodelujejo ljudje z različnimi mišljenji, prioritetami in cilji. Teh je vse več, zato je tudi konflikt vse obsežnejši pojav današnjega časa. Seveda pa se cilji posameznikov razlikujejo od ciljev podjetja. Prav tako se razlikujejo cilji vsakega posameznika, zato hitro pride do konfliktnega stanja v podjetju. Kar pa ne smemo jemati kot nekaj nenavadnega, saj so konfliktne situacije del večine odnosov v podjetju. Zaposleni obeh analiziranih podjetij v veliki meri uporabljajo veščine obvladovanja konfliktov, vendar pa je uporaba le-teh med zaposlenimi enega in drugega podjetja drugačna.
Spoznali smo tudi, da pojav konfliktov v podjetju nima le negativnega vpliva, saj lahko pogosto sprejmemo konflikt kot pozitiven pojav, ki vzpodbuja ustvarjalno reševanje problemov, katerega posledica so pozitivne spremembe v podjetju. Pomembno pa je, da znajo zaposleni konflikt pravočasno prepoznati in ga po najkrajši poti tudi odpraviti.
Ljudje so se kdar koli v zgodovini svojega obstoja pogajali. Tudi danes se vsakodnevno srečujemo z veščinami pogajanja, ko se npr. pogajamo z družinskimi člani, med katerimi nas vežejo pomembne odločitve in interesi, v službi se pogajamo z nadrejenimi za boljši položaj v podjetju in o višini plače, pogajamo se tudi s konkurenco in se borimo za lastne koristi … Tudi zaposleni obeh analiziranih podjetij v veliki meri uporabljajo pogajalske veščine. Lahko rečemo, da je pogajanje stalen proces v življenju vsakega posameznika. Kljub razvoju tehnologije še ne poznamo naprave, ki bi lahko nadomestila človeška pogajanja, kajti ne poznamo alternative človeškemu umu. Vseeno pa nam je tehnologija v veliko pomoč pri hranjenju, urejanju in varovanju različnih podatkov in dokumentov. |
---|
Keywords: | Komuniciranje, konflikt, pogajanje, proces, podjetje |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [M. Mihev] |
---|
Year of publishing: | 2019 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-73598 |
---|
UDC: | 005.5 |
---|
COBISS.SI-ID: | 13379612 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:1QTQG0B2 |
---|
Publication date in DKUM: | 20.08.2019 |
---|
Views: | 1182 |
---|
Downloads: | 175 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
MIHEV, Maja, 2019, Vloga komuniciranja pri obvladovanju konfliktov in procesu pogajanj [online]. Master’s thesis. Maribor : M. Mihev. [Accessed 21 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=73598
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |