Title: | Spoznavanje čustev z vodenimi dejavnostmi v predšolskem obdobju |
---|
Authors: | ID Brmež Palma, Patricija (Author) ID Licardo, Marta (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | VS_Brmez_Palma_Patricija_2018.pdf (1,61 MB) MD5: 2A513C26AC0E1A45F95AC108EEB7F0A8 PID: 20.500.12556/dkum/1d426aa4-47b5-406c-8a02-802b85302ee7
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | V teoretičnem delu smo opredelili čustva kot proces, načine izražanja čustev, prepoznavanja čustev ter strategije za regulacijo in obvladovanje čustev. Pri opisu pomembnih strategij za regulacijo čustev smo izpostavili jezo, strah, žalost, ljubosumje in krivdo. Osvetlili smo pomen učenja o čustvih v predšolskem obdobju, saj to predstavlja temelj za zdravo in uspešno integracijo čustev v vsakdanjem življenju. Ugotovili smo, da je za otroke v vrtcu potrebno ustvariti primerno in spodbudno okolje, ki bo pomagalo pri izražanju čustev vsakega posameznika. V praktičnem delu naloge smo načrtovali, izvedli in evalvirali deset dnevni projekt na temo čustev, kjer so otroci skozi vodene dejavnosti spoznavali osnovna in kompleksna čustva. Pri izvedbi projekta smo spoznali, da so otroci tako doma, kakor v vrtcu premalokrat deležni seznanjanja s čustvi, zaradi česar čustva težje prepoznajo in jih posledično težje izražajo ter uravnavajo. Otroci so bili namreč v začetku projektnega dela zadržani, čustva pa so bistveno težje razlikovali in se o njih odkrito pogovarjali. Ob ugodni čustveni klimi in primerni motivaciji vzgojitelja so tekom projekta vedoželjno in brez težav usvajali znanja o čustvih. Evalvacija je pokazala, da se je po zaključku vodenih dejavnosti povečalo znanje otrok o čustvih, povečala se je tudi njihova zmožnost za besedno izražanje o tem kako se počutijo, otroci so po zaključku vodenih dejavnosti znali povedati zakaj čutijo določeno čustvo, kar pomeni, da so ga tudi brez težav prepoznali. Spoznali smo, da so otroci strategije o uravnavanju čustev dobro ponotranjili, vendar menimo, da bi bilo za še uspešnejše spoznavanje čustev potrebno pogovor in dejavnosti vpeljati v vsakotedenske učne priprave strokovnih delavcev. |
---|
Keywords: | predšolska vzgoja, čustva, socialno emocionalno učenje, metode |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [P. Brmež Palma] |
---|
Year of publishing: | 2018 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-71079  |
---|
UDC: | 373.2.015.3(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24011784  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:MKKGRRIJ |
---|
Publication date in DKUM: | 21.09.2018 |
---|
Views: | 5826 |
---|
Downloads: | 1755 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
BRMEŽ PALMA, Patricija, 2018, Spoznavanje čustev z vodenimi dejavnostmi v predšolskem obdobju [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : P. Brmež Palma. [Accessed 28 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=71079
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |