Title: | Učeča se organizacija med trenerji smučarjev skakalcev |
---|
Authors: | ID Mežnar, Mitja (Author) ID Ferjan, Marko (Mentor) More about this mentor... ID Žnidaršič, Anja (Comentor) |
Files: | MAG_Meznar_Mitja_2017.pdf (2,40 MB) MD5: 4CE6D4B61B0694CA279A848C2AE1704E
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Organization: | FOV - Faculty of Organizational Sciences in Kranj
|
---|
Abstract: | Zaradi vse hitrejšega tehnološkega in informacijskega napredka v svetu, se okolje ves čas spreminja. Da pa bi se posameznik kot tudi organizacije čim hitreje prilagodile tem spremembam ter izrabile nove možnosti, ki so jim ponujene morajo svoje znanje, veščine ter spretnosti ves čas izpopolnjevati in nadgrajevati. Nenehno učenje je torej dandanes ključnega pomena. Eden izmed najsodobnejših managerskih pristopov nenehnega učenja in managementa znanja pa je prav koncept učeče se organizacije, ki je tudi glavna tema te magistrske naloge.
Magistrska naloga obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem je opisano razumevanje in opredelitev učeče se organizacije, organizacijsko učenje ter opisana učeča se organizacija v športu. Opisane pa so tudi sposobnosti in lastnosti (uspešnega) trenerja ter njegovo delovanje. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri nas je zanimal vpliv uporabe elementov učeče se organizacije, ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev, na najboljši doseženi rezultatom njegovega najuspešnejšega varovanca ter pri katerem elementu učeče se organizacije je vpliv na najboljši doseženi rezultat največji.
Rezultati raziskave so pokazali, da uporaba učeče se organizacije ob nenehnem izpopolnjevanju znanja trenerja smučarjev skakalcev lahko napove rezultat najuspešnejšega tekmovalca. Z enajstimi napovednimi spremenljivkami (komuniciranje, učenje na preteklih izkušnjah, eksperimentiranje, sistematično reševanje problemov in sistemsko razmišljanje, učenje od drugih, skupna vizija, mentalni modeli, timsko učenje, osebno znanje, prenos znanja in merjenje napredka) in eno dihotomno spremenljivko (trenerjevo nenehno izpopolnjevanje znanja) pojasnimo kar 50 % variabilnosti najboljšega rezultata najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je posamezni trener (v zadnjih dveh sezonah - sezoni 2013/14 in 2014/15) treniral.
Med vsemi enajstimi sklopi učeče se organizacije in nenehnega izpopolnjevanja znanja trenerja pa vpliv na najboljši rezultat najuspešnejšega tekmovalca, ki ga je trener treniral kaže kar šest spremenljivk. Negativno na najboljši rezultat vpliva: eksperimentiranje, učenje od drugih ter merjenje napredka. Pozitivno pa: prenos znanja, skupna vizija ter nenehno izpopolnjevanja znanja trenerja.
Omenimo še, da je za koncept učeče se organizacije slišalo že skoraj polovica vprašanih trenerjev smučarjev skakalcev. |
---|
Keywords: | učeča se organizacija, organizacijsko učenje, športni trener, smučarski skoki, odnos trener – športnik |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Year of publishing: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-64868 |
---|
COBISS.SI-ID: | 7881491 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:LSHOBBQ1 |
---|
Publication date in DKUM: | 25.01.2017 |
---|
Views: | 2578 |
---|
Downloads: | 223 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FOV
|
---|
:
|
MEŽNAR, Mitja, 2017, Učeča se organizacija med trenerji smučarjev skakalcev [online]. Master’s thesis. Maribor. [Accessed 23 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=64868
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Searching for similar works...
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |