Title: | PRIMERJAVA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA ZAPOSLENIH V PODJETJU A IN B |
---|
Authors: | ID Horvat, Silvija (Author) ID Šarotar Žižek, Simona (Mentor) More about this mentor...  ID Čančer, Vesna (Comentor) |
Files: | MAG_Horvat_Silvija_2016.pdf (1,32 MB) MD5: 6A6E43E3BD89203731637FBE9F1FDD3F
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Podjetja ne morejo obstajati brez zaposlenih, prav zaradi tega morajo vlagati v zaposlene. To pomeni, da zaposlenim omogočijo, da se izobražujejo in usposabljajo ter da povečujejo in poglabljajo znanje. S tem bo podjetje dosegalo boljše rezultate in bo bolj uspešno, zaposleni pa bodo bolj zadovoljni na svojem delu in bodo le-to opravljali z veseljem in bolj strokovno. To pomeni za podjetje tudi manj izostankov zaposlenih z dela. Podjetja bi se morale zavedati, da vložen denar v izobraževanje pomeni boljši rezultat delovanja kratkoročno in dolgoročno, s tem pa tudi večjo konkurenčnost na trgu.
Magistrska naloga obravnava izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v podjetju A in B, predvsem pa primerjavo med njima. Zato je magistrska naloga razdeljena na dva dela.
Prvi del zajema pregled literature, ki se nanaša na temo magistrske naloge in empirični del, kjer smo s pomočjo raziskave predstavili rezultate statističnih analiz. V teoretičnem delu smo predstavili management človeških virov, vlogo managementa človeških virov pri odzivanju na konkurenčne izzive, kamor spadata tudi izobraževanje in usposabljanje. Prav tako smo opredelili in predstavili izobraževanje in usposabljanje. V empiričnem delu smo najprej predstavili podjetje A in podjetje B, nato pa izobraževanje in usposabljanje v naših izbranih podjetjih. Raziskavo smo izvedli v obeh podjetjih in tako prišli do želenih podatkov.
Glede na dobljene podatke smo zavrnili hipotezo 1, ki se navezuje na to, da so zaposleni v podjetju A v povprečju bolj zadovoljni z vsebino predavanih tem na izobraževanju kot v podjetju B. Prav tako smo zavrnili hipotezo 2, da so zaposleni v podjetju A v povprečju bolj zadovoljni s časovnim trajanjem izobraževanj kot v podjetju B. V celoti smo zavrnili hipotezo 4 in sicer da v podjetju A zaznavajo večjo učinkovitost izobraževanja kot v podjetju B. Zavrnili smo podhipotezo H4a, da večji delež anketiranih zaposlenih v podjetju A kot v podjetju B lahko uporabi pridobljeno znanje pri svojem delu, in tudi podhipotezo H4b, ki se navezuje na to, da je podjetje A imelo v preteklem letu večji dobiček kot podjetje B. Potrdili smo le hipotezo 3, ki se je nanašala na to, da je podjetje A v izobraževanje vložilo več finančnih sredstev v obdobju enega leta kot podjetje B.
Zato smo prišli do zaključka, da so glede na podatke v podjetju B na splošno bolj zadovoljni z izobraževanji. Ne glede na hipotezo 3, ki smo jo potrdili, da je podjetje A v izobraževanje vložilo več finančnih sredstev, pa menimo, da je težava v podjetju A zmanjševanje delovnih mest in s tem nezadovoljstvo in strah delavcev, da bodo izgubili zaposlitev. Za podjetje B pa lahko rečemo, da glede na podatke vidimo nenehno rast, tako dobička kot zaposlenih. |
---|
Keywords: | management človeških virov, izobraževanje, usposabljanje, podjetje A in podjetje B |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [S. Horvat] |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-64550  |
---|
UDC: | 331.108 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12672028  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:LJTSUXRV |
---|
Publication date in DKUM: | 10.01.2017 |
---|
Views: | 1702 |
---|
Downloads: | 203 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
HORVAT, Silvija, 2016, PRIMERJAVA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA ZAPOSLENIH V PODJETJU A IN B [online]. Master’s thesis. Maribor : S. Horvat. [Accessed 25 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=64550
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |