Title: | Primerjava vplivov različnih strategij poučevanja na kakovost in trajnost znanja o členonožcih |
---|
Authors: | ID Hajdinjak, Zdravka (Author) ID Šorgo, Andrej (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Hajdinjak_Zdravka_2016.pdf (2,39 MB) MD5: 0250ACA5896A6A07DDC38CBB4518FB17
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FNM - Faculty of Natural Sciences and Mathematics
|
---|
Abstract: | V naš izobraževalni sistem sta se v strategije poučevanja v večji meri začela vključevati izkustveni in raziskovalni pristop. Bistvo izkustvenega pristopa je, da učenci sami preizkušajo in so čim bolj aktivni. V našem magistrskem delu smo izvajali in vrednotili različne učne strategije ter primerjali vpliv le-teh na kakovost in trajnost znanja o členonožcih. Členonožce smo izbrali zaradi izjemnega ekološkega pomena in pomena, ki ga imajo npr. v medicini, farmaciji, kmetijstvu in genskem inženirstvu. V raziskavi je sodelovalo 469 srednješolcev, petih različnih srednjih šol in sedmih različnih programov. Anketirani so bili različne starosti, in sicer ena skupina dijaki 1. letnika, druga skupina dijaki 3. letnika. Na podlagi podatkov, ki smo jih zbrali z anketiranjem dijakov 1. letnika, smo ugotovili, da je znanje učencev ob vstopu v srednješolsko izobraževanje zadovoljivo in primerno glede na strategije poučevanje, ki so jih anketirani navajali. Priporočamo, da učitelji pri poučevanju vsebin o živalih vključujejo poleg slikovnega gradiva še živalski material (žive ali mrtve živali), obiske živalskih vrtov, akvarijev oz. akvaterarijev, obiske čebelarjev, sadjarjev in kmetov. Pomembno se nam zdi, da pri izvajanju omenjenih vsebin dobijo učenci znanje o celostnem razumevanjnu življenja. V razredu smo z dijaki 3. letnika izvedli poučevanje vsebin o členonožcih tako, da smo pri tem uporabili različne vrste materialov. Uporabili smo slikovno gradivo, plastične oz. gumijaste modele in mrtve živali. Z izvajanjem različnih učnih strategij smo ugotovili, da je najbolj učinkovita kombinacija različnih strategij in uporaba različnih materialov, saj so anketirani na ta način pridobili kakovostnejše znanje. Predlagamo, da se pri poučevanju vseh tistih vsebin o živalih, kjer je to možno (če niso objekt poučevanje nevarne, ogrožene, nedostopne ali iz kateregakoli drugega vidika sporne živali) učitelji čim pogosteje odločajo za uporabo le-teh. |
---|
Keywords: | izkustveno poučevanje, členonožci, slikovno gradivo, plastični modeli, mrtve živali, kakovostno znanje |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [Z. Hajdinjak] |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-58751  |
---|
UDC: | 37.091.31:595.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22395656  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:VCFI6CER |
---|
Publication date in DKUM: | 01.08.2016 |
---|
Views: | 1465 |
---|
Downloads: | 172 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FNM
|
---|
:
|
HAJDINJAK, Zdravka, 2016, Primerjava vplivov različnih strategij poučevanja na kakovost in trajnost znanja o členonožcih [online]. Master’s thesis. Maribor : Z. Hajdinjak. [Accessed 13 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=58751
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |