| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:STRATEŠKO UPRAVLJANJE ZNAMKE DRŽAVE SLOVENIJA - ZNAMKE 'I FEEL SLOVENIA'
Authors:ID Kovač Kostantinovič, Livija (Author)
ID Jurše, Milan (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf MAG_Kovac_Kostantinovic_Livija_2016.pdf (1,97 MB)
MD5: 6D4BA5C7C83FEACF10DB65A51FEBF6EE
 
Language:Slovenian
Work type:Master's thesis
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:EPF - Faculty of Business and Economics
Abstract:Trženje in promocija držav sta prisotna že od časov antične Grčije, ko so si mesta prizadevala za promocijo svojih držav na olimpijskih igrah. Danes je konkurenčno tekmovanje med državami, destinacijami, regijami in mesti razen na področju športa prisotno še na drugih področjih, predvsem pa na področju turizma, gospodarstva in tujih investicij. Konkurenca med državami se z globalizacijo dodatno zaostruje, globalizacija pa hkrati pomeni tudi večjo obveščenost in ozaveščenost potrošnikov. Slednje posledično predstavlja vse večjo potrebo po prepoznavnosti in razlikovanju ne samo podjetij, proizvod in storitev, temveč tudi držav. Danes imajo znamke držav ključno vlogo pri doseganju cilja želene prepoznanosti in konkurenčnega položaja držav na globalnem trgu. Strateško upravljanje znamk držav se je do pred kratkim osredotočalo predvsem na področje turizma, čeprav k imidžu države prispevajo tudi številna druga področja. Tudi raziskave, ki se nanašajo na imidž znamke države ter njen pomen in vlogo, so v preteklosti v veliki meri izvedene le za področje turizma, le maloštevilne so bile raziskave, katerih predmet je strategija upravljanja znamke države na različnih družbenih področjih. Prav tako je na voljo malo konceptualno podobnih modelov za strateško upravljanje znamk držav. Zato je fokus tega magistrskega dela na raziskavi vpliva imidža vseh sektorjev in ne le turizma na oblikovanje imidža znamke države v očeh domače in tuje javnosti ter na oblikovanju celovitega modela strateškega upravljanja znamke države za doseganje želenega imidža ustvarjene znamke države. Naša raziskava se osredotoča na znamko države, strateško upravljanje znamke države ter medsebojno razmerje in učinek med imidžem države oz. učinkom države izvora ter nakupnim vedenjem potrošnikov. V magistrskem delu je predstavljena analiza izvršene raziskave in primerjave uspešnih primerov razvoja in implementacije znamk drugih držav: Švice, Nemčije, Avstrije in Nove Zelandije. Pri analizi nas je zanimalo, na kakšen način so te države oblikovale lasten model strateškega upravljanja znamke države. Na osnovi analize uspešnih primerov razvoja in implementacije znamk drugih držav ter analize izsledkov raziskave, ki je predmet te naloge, je podan predlog modela strateškega upravljanja aktualne znamke države Slovenija ‒ znamke 'I feel Slovenia'. Nekateri koraki v modelu so prepoznani kot ključni za uspešno strateško upravljanje znamke 'I feel Slovenia', to so opredelitev identitete, kontinuirano spremljanje imidža države ter v skladu s tem izvedba aktivnosti za pozicioniranje oz. repozicioniranje države na ključnih ciljnih trgih. Raziskava, ki je del tega magistrskega dela, je izvedena na primeru državne znamke Slovenije 'I feel Slovenia', s strani vlade Republike Slovenije sprejete leta 2007. Uporaba znamke 'I feel Slovenia' je od njenega sprejetja do danes ostala zgolj delna, in sicer na področju turizma in parcialno še na nekaterih drugih področjih kot npr. v športu, implementacije pa (še) ni doživela na področjih gospodarstva, umetnosti, kulture, politike in znanosti. Izsledki raziskave 'Percepcija znamke I feel Slovenia' kažejo, da so znamko 'I feel Slovenia' najbolj intenzivno do sedaj uporabila podjetja v slovenskem turističnem gospodarstvu, njena uporaba v ostalem izvoznem delu gospodarstva pa je zanemarljiva. Imidž znamke države Slovenija je z identiteto znamke 'I feel Slovenia' v očeh tuje javnosti usklajen predvsem na področju naravnih in kulturnih danosti, manj na področju identitetnih elementov, ki se nanašajo na gospodarstvo, znanost in državo.
Keywords:Strateško upravljanje znamke predstavlja organiziran, sistematičen in strateški način upravljanja z znamko države, uspešno izvajan proces strateškega upravljanja znamke države pa prispeva k doseganju želenega imidža države in posledično k večji vrednosti premoženja znamke države. Strateško upravljanje znamke države lahko pomembno prispeva k povečanju prepoznavnosti države in doseganju želenega pozicioniranja med izbrano ciljno javnostjo. Znamka 'I feel Slovenia' trenutno še ni deležna celovitega strateškega upravljanja, saj ni upravljana na vseh ravneh države, prav tako še ni celovito in konsistentno izoblikovan opredeljen model upravljanja znamke države. Odločitev Slovenije za gradnjo in upravljanje znamke na ravni celotne države in ne samo na področju turizma je pravilna, v prihodnje pa bo potrebno upravljanje znamke izvajati na principih strateškega upravljanja s ciljem implementacije znamke na vseh ključnih področjih.
Place of publishing:Maribor
Publisher:[L. Kovač Konstantinovič]
Year of publishing:2016
PID:20.500.12556/DKUM-57975 New window
UDC:339.13
COBISS.SI-ID:12295964 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:HEPUHJJW
Publication date in DKUM:31.05.2016
Views:1696
Downloads:287
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:EPF
:
KOVAČ KOSTANTINOVIČ, Livija, 2016, STRATEŠKO UPRAVLJANJE ZNAMKE DRŽAVE SLOVENIJA - ZNAMKE “I FEEL SLOVENIA” [online]. Master’s thesis. Maribor : L. Kovač Konstantinovič. [Accessed 22 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=57975
Copy citation
  
Average score:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:German
Title:Slovenia's 'I feel Slovenia' nation branding strategy
Abstract:Marketing und Werbung der Länder besteht seit den Tagen des alten Griechenlands, als sich die Städte um die Aufmerksamkeit an den Olympischen Spielen bemüht haben. Heute ist der Konkurrenzkampf zwischen den einzelnen Ländern, Destinationen, Regionen und Städten nicht nur auf dem Gebiet des Sports begrenzt, sondern auch in anderen Bereichen vorhanden, insbesondere im Tourismus, in der Wirtschaft und auf dem Gebiet der Auslandsinvestitionen. Dieser Wettbewerb hat mit der Globalisierung noch mehr an Bedeutung gewonnen. Die Globalisierung bedeutet auch größere Informiertheit der Verbraucher, was das Bedürfnis sich in der Welt bekannter zu machen und sich von den Konkurrenten zu differenzieren, nicht nur für Unternehmen, Produkte und Dienstleistungen, sondern auch für die Standorte vergröβert hat. Dies hat die Bedeutung von Marken, die heute bei der Erreichung der gewünschten Bekanntheit und der Wettbewerbsposition der Länder auf dem Weltmarkt eine Schlüsselrolle tragen, gestärkt. Strategisches Management der Marken bzw. Markenführung war bis vor kurzem vor allem im Bereich des Tourismus vorhanden, obwohl das Image der Länder auch von anderen Bereichen beeinflusst wird. Auch Studien, die sich auf die Bedeutung und die Rolle des Markenimage der Länder beziehen, haben sich in der Vergangenheit weitgehend auf das Gebiet des Tourismus bezogen. Nur wenige Studien analysierten die Markenstrategie, die alle Bereiche des Staates erfasst. Es gibt eine niedrige Anzahl von Modellen für das strategische Management von Ländermarken. Der Fokus dieser Arbeit liegt in der Analyse der Ländermarke, in der strategischen Markenführung und in der Beantwortung der Frage, unter welchen Voraussetzungen ein Herkunftsbezug vorteilhaft für Produkte und Marken ist. Die Arbeit schließt die Analyse und der Vergleich von erfolgreichen Fällen der Entwicklungen und der Umsetzungen der Ländermarken in folgenden Ländern: in der Schweiz, Deutschland, Österreich und Neuseeland. Die Analyse bezog sich auf die Frage, wie die strategischen Markenmodelle für diese Länder entwickelt wurden. Das vorhandene Markenmodell für die Ländermarke Sloweniens – die Marke 'I feel Slovenia' ‒ entstand an den Ergebnissen und Erkenntnissen der erfolgreichen Fällen von Markenentwicklung und Markenführung in anderen Ländern und der Analyse, die im Rahmen dieser Arbeit erfolgte. Die Festlegung der Identität, die permanente Überwachung des Länderimages und die Positionierung bzw. die Repositionierung in den wichtigsten Zielmärkten haben im Modell eine besondere Bedeutung.
Keywords:Die Implementierung der Marke 'I feel Slovenia' ist bis heute im Bereich des Tourismus erfolgreich und teilweise auch in einigen anderen Bereichen wie z.B. Sport. Die Implementierung wurde bis heute (noch) nicht in den Bereichen Wirtschaft, Kultur, Kunst, Politik und Wissenschaft ausgeführt. Die Ergebnisse der Umfrage 'Wahrnehmung der Marke I feel Slovenia' bestätigen, dass die Marke 'I feel Slovenia' die intensivste Implementierung im slowenischen Tourismus erreichte, jedoch ist ihre Anwendung in der Exportwirtschaft ist aber gering. Das Image der Ländermarke Sloweniens darstellt die Identität der Marke 'I feel Slovenia' bei der ausländischen Öffentlichkeit weitgehend übereinstimmend, vor allem auf dem Gebiet der natürlichen und kulturellen Ressourcen, weniger im Bereich der Wirtschaft, der Wissenschaft und des Staates.


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica