Title: | Nasilje in medvrstniški odnosi v osnovni šoli |
---|
Authors: | ID Nemec, Nina (Author) ID Vezjak, Boris (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Nemec_Nina_2016.pdf (1,68 MB) MD5: E9C47D9FD5D243C7CFB14D956C404B65
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | Diplomska naloga predstavlja problem medvrstniškega nasilja na območju Pomurja in ene od ljubljanskih osnovnih šol. Osrednji cilj naloge je ugotoviti pogostost agresivnega vedenja med vrstniki, najpogostejše oblike nasilja, odnos anketirancev do različnih oblik nasilja in morebitne rešitve za izboljšanje medsebojnih odnosov.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega.
Teoretični del obsega opredelitev pojmov, kot so agresija, nasilje, vrste, oblike in vzroki nasilnega vedenja. Poleg tega teoretični del predstavlja vloge učencev v medvrstniškem nasilju in opredeljuje pomen šole ter različne dejavnike, ki vplivajo na nasilno vedenje osnovnošolcev. Opisuje različne predloge za zmanjševanje in preprečevanje nasilja v osnovnih šolah. Analizira različne teorije vpliva spola in starosti na pojav nasilnega vedenja.
Ključni empirične del naloge je analiza in predstavitev rezultatov raziskave, v katero je bilo vključenih 165 osnovnošolcev iz štirih osnovnih šol na območju Pomurja in ljubljanske regije, maja 2015. Podatki so bili obdelani s programom SPSS za programsko okolje Windows.
Z našo raziskavo smo želeli izvedeti, kako pogosto so učenci na osnovnih šolah izpostavljeni medvrstniškemu nasilju ter ali so le temu pogosteje izpostavljeni fantje ali dekleta različnih starosti. Raziskava, ki smo jo izvedli v štirih osnovnih šolah v Sloveniji, je pokazala, da je kar 44,3 % učencev že bilo žrtev medvrstniškega nasilja, da so fantje pogosteje vpleteni v fizične oblike nasilja, dekleta pa v psihične, da sta igrišče in ulica najpogostejša kraja, kjer se nasilje najpogosteje dogaja, da se učenci o nasilju najpogosteje pogovarjajo s starši in da žrtve nasilja svoje težave najpogosteje zaupajo staršem.
Iz pridobljenih podatkov je mogoče zaključiti, da so starši še vedno tisti, ki jim učenci najbolj zaupajo. Za učinkovito zmanjšanje nasilnega vedenja in pravočasno ukrepanje ter pomoč žrtvam nasilja bi morali doseči, da bi osnovnošolci do šolskih delavcev razvili vsaj približno toliko zaupanja kot ga imajo do svojih staršev. |
---|
Keywords: | medvrstniško nasilje, žrtev, šola, nasilnež, vrstniki. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [N. Nemec] |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-57148  |
---|
UDC: | 37.015.3:364.632(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22515464  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:VFPCBURZ |
---|
Publication date in DKUM: | 12.09.2016 |
---|
Views: | 4030 |
---|
Downloads: | 689 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
NEMEC, Nina, 2016, Nasilje in medvrstniški odnosi v osnovni šoli [online]. Master’s thesis. Maribor : N. Nemec. [Accessed 10 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=57148
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |