Title: | MANAGER IN VODENJE PODJETJA TER POGAJANJA V MEDNARODNEM OKOLJU |
---|
Authors: | ID Mlaker, Petra (Author) ID Smogavc Cestar, Andrej (Mentor) More about this mentor... |
Files: | VS_Mlaker_Petra_2016.pdf (691,28 KB) MD5: 63308FB030BA2FF006BD5FFA760A5F48
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Final seminar paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Ključna oseba vsakega podjetja je manager, ki z načinom vodenja, vplivanja, motiviranja, komuniciranja vpliva na vse ostale udeležence v podjetju. Ker je manager tudi eden izmed zaposlenih kadrov se mora le-ta zavedati, da s svojim vodenjem doprinese k uspešnosti ali izgubi poslov. Še kako je torej pomembno, kakšnega managerja podjetje zaposli, saj je od njegove sposobnosti vodenja odvisna prihodnost podjetja.
Še večji izziv za podjetja predstavlja izbira managerja za mednarodne trge. Inteligenca, dominantnost, samozavest in zanesljivost, odprtost, fleksibilnost, iniciativnost so lastnosti, ki bi jih naj imel dober manager, vendar so za mednarodno poslovanje potrebne še druge: obvladati tuje jezike, poznati kulturne, družbene, gospodarske in pravne ureditve določenega trga kjer podjetje že posluje oziroma bi želelo poslovati, idr. Če podjetje šele namerava vstopiti na določen trg se običajno uporabljata 2 tržna pristopa: predstavitev na sejmu in osebna prodaja. Predstavitev na sejmu je najprimernejši način vstopa na tuj trg za izvozna podjetja in se tudi najbolj masovno uporablja. Za managerja je poslovati na mednarodnih trgih izziv, saj mora zaradi stalnih sprememb, tveganj, negotovosti, vedno biti pripravljen reagirati na spreminjajoče se pogoje.
V zadnjem poglavju sem se dotaknila pogajanj. Brez pogajanj ni poslov. Pogajajo se managerji za dosego nekega cilja. Pogajanja so lahko verbalna, kjer sodelujoči izražajo svoja stališča na jasen način: ponudba, grožnja, obljuba, priporočila,.. ali pa neverbalna, kjer se sodelujoči izražajo z mimiko obraza, tonom glasu, kretnjami. Pogajalci se poslužujejo različnih strategij pogajanj: tekmovalno, sodelovalno ali podrejeno. Večina managerjev večjih podjetij bo uporabila tekmovalno strategijo, saj lahko izkoristi svoje prednosti na trgu in stisne v kot manjša podjetja, ki si za vsako ceno želijo določen posel. |
---|
Keywords: | manager, podjetje, mednarodni trg, pogajanje. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [P. Mlaker] |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-48488 |
---|
UDC: | 005.3 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12394524 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:3UYFLIYF |
---|
Publication date in DKUM: | 18.07.2016 |
---|
Views: | 1228 |
---|
Downloads: | 109 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
MLAKER, Petra, 2016, MANAGER IN VODENJE PODJETJA TER POGAJANJA V MEDNARODNEM OKOLJU [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : P. Mlaker. [Accessed 21 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=48488
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |