Title: | POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA |
---|
Authors: | ID Kuhar, Mateja (Author) ID Črčinovič Rozman, Janja (Mentor) More about this mentor...  ID Kovačič, Bojan (Comentor) |
Files: | UN_Kuhar_Mateja_2015.pdf (976,74 KB) MD5: 1B3E0D486C099397719DA17827E8E5FF
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | Ljudski plesi v osnovni šoli niso med najbolj priljubljeni, a je njihovo ohranjanje in vključevanje v pouk pomembno, saj pripomorejo k ohranjanju ljudske dediščine in k temu, da so učenci bolj aktivni. Namen diplomske naloge je bil na vzorcu učencev petih razredov proučiti poznavanje slovenskih ljudskih plesov, s katerimi bi se naj učenci srečali od 1. do 5. razreda pri predmetu glasbena umetnost. V diplomski nalogi najprej predstavimo področje ljudskega izročila, otroškega izročila in ljudskih plesov oz. otroškega izročila v šolskem programu. V empiričnem delu raziskujemo, ali učenci s pomočjo opisa plesa prepoznajo ime plesa, ki so ga spoznali v teh petih letih. Prav tako nas zanima, ali obstajajo razlike v poznavanju ljudskih plesov med deklicami in dečki in med učenci, ki obiskujejo šolo v mestu, in tistimi, ki obiskujejo šolo na vasi. Zanimalo nas je še, kateri je njihov najljubši ples, in zakaj je temu tako. Rezultati, pridobljeni s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika med več kot 200 učenci osmih osnovnih šol kažejo, da je poznavanje plesov med učenci in učenkami skladno, le ples Šuštarpolka učenke poznajo bolje. Učenci, ki obiskujejo šolo na vasi, v primerjavi s tistimi v mestu, bolje poznajo 11 ljudskih plesov, pri preostalih petih plesih je poznavanje skladno. Za svoj najljubši ples so se odločili, ker jim je všeč, je zanimiv in so se ga hitro naučili. Najbolj sta jim všeč skupinska plesa: Kujtre šivat in Igraj kolo. Več kot polovica otrok bi raje plesala sodobne kot ljudske plese. Na podlagi rezultatov lahko vidimo, da otroci ljudskih plesov ne poznajo dobro, zato bi se morali učitelji na področju ljudskega izročila še bolj izobraževati, ljudski ples vključevati v pouk in otroke spodbujati k ohranjanju le tega. Tudi učni načrt bi moral dati večji poudarek na učenje ljudskih plesov. |
---|
Keywords: | Slovenski ljudski plesi, ljudsko izročilo, otroško izročilo, osnovna šola, poznavanje |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [M. Kuhar] |
---|
Year of publishing: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-48111  |
---|
UDC: | 39(=163.6)(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21489928  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:I4EN9JXU |
---|
Publication date in DKUM: | 23.02.2016 |
---|
Views: | 5772 |
---|
Downloads: | 484 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
KUHAR, Mateja, 2015, POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : M. Kuhar. [Accessed 23 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=48111
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |