Title: | IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI PROCESA PRI DOBAVITELJU V AVTOMOBILSKI PANOGI |
---|
Authors: | ID Vukelić, Siniša (Author) ID Maletič, Matjaž (Mentor) More about this mentor... |
Files: | VS_Vukelic_Sinisa_2015.pdf (2,38 MB) MD5: 185E01EF9ABDF6DED4A0699C58307898
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Organization: | FOV - Faculty of Organizational Sciences in Kranj
|
---|
Abstract: | Podjetje Faurecia Autositze GmbH Geiselhöring je del korporacije Faurecia. V tovarni v Geiselhöringu proizvajajo kovinske sedežne okvirje in mehanizme. Podjetje ima vpeljane različne standarde s področja kakovosti, kot so ISO 9001, ISO/TS 16949 in ISO 14001. V podjetju je več ključnih procesov, ki vplivajo na doseganje zahtev in pričakovanj kupcev, vendar smo se v okviru študije primera osredotočili na izboljšanje kakovosti tistega procesa, ki je v letu 2013 povzročil največje število reklamacij. Glavni namen diplomskega dela je bil izboljšati kakovost izvajanja procesa v obstoječem stanju in posledično zmanjšati število napak v procesu. Poleg navedenega so v diplomskem delu predstavljeni tudi nekateri segmenti kakovosti v obravnavanem podjetju, management kakovosti v avtomobilski industriji ter orodja managementa kakovosti, ki so bila uporabljena pri izvedbi študije primera, ki jo obravnava pričujoče diplomsko delo.
V diplomskem delu smo prikazali uporabo metodologije stalnega izboljševanja na praktičnem primeru izboljšanja kakovosti procesa montažne linije sedežev. Pri tem smo uporabili številna nestatistična orodja managementa kakovosti, ki smo jih vključili v posamezne faze stalnega izboljševanja. Tehnična rešitev, ki je bila rezultat sistematičnega izboljševanja procesa je bila usklajena tudi z zahtevami končnega kupca.
S pomočjo pareto analize smo dobili podatek, da se je 78,3% vseh reklamacij montažne linije pripetilo na prvi postaji in le 21,7% na preostalih štirih postajah. Tako smo se odločili za izboljšavo prve postaje montažne linije. Pri poteku izboljšave procesa smo se držali načel PDCA cikla: načrtovanje – izvršitev – preverjanje - ukrepanje. V diplomskem delu smo po uvedbi izboljšave s pomočjo pareto analize prikazali za kolikšen odstotek se je zmanjšalo število napak. Pri tem smo upoštevali celotno število in stroške reklamacij, ki so se zgodile v letu 2014. Rezultati študije primera kažejo na to, da smo z izboljšanim procesom dosegli nižje stroške neustrezne kakovosti.
Kot dobavitelj moramo poskrbeti, da so naši kupci zadovoljni. To nam mora biti vedno glavni cilj, saj kupec odloča o tem ali bomo imeli naročila in delo. Vsak kupec želi kupiti najboljši izdelek po najnižji ceni. Zaradi tega dejstva je vsako podjetje prisiljeno k stalnemu izboljševanju svojih procesov, saj je končni proizvod rezultat dela le-teh. |
---|
Keywords: | proces, kakovost, stroški nekakovosti, orodja managementa kakovosti, PDCA cikel, avtomobilska industrija |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Year of publishing: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-47946 |
---|
COBISS.SI-ID: | 7435283 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:N9A1PAQY |
---|
Publication date in DKUM: | 27.05.2015 |
---|
Views: | 1990 |
---|
Downloads: | 345 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FOV
|
---|
:
|
VUKELIĆ, Siniša, 2015, IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI PROCESA PRI DOBAVITELJU V AVTOMOBILSKI PANOGI [online]. Bachelor’s thesis. Maribor. [Accessed 22 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=47946
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Searching for similar works...
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |