Title: | FORMATIVNO SPREMLJANJE ZNANJA UČENCEV V OSNOVNI ŠOLI |
---|
Authors: | ID Kop, Mateja (Author) ID Ivanuš-Grmek, Milena (Mentor) More about this mentor...  ID Čagran, Branka (Comentor) |
Files: | MAG_Kop_Mateja_2015.pdf (458,94 KB) MD5: 7C0D112C810FE26E6403B44DBEFC2CCE
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Formativno spremljanje ima v današnjem casu vedno pomembnejšo vlogo, saj pomeni bolj nazorno spremljanje slehernega ucenca ob pomoci in povratni informaciji ucitelja za doseganje optimalnega rezultata ucenca, primernega njegovim realnim zmožnostim.
Konstruiranje znanja poteka ob procesu osmišljanja lastnih izkušenj. Pojmovanje bistva in nastajanja znanja temelji na prepricanju, da znanje ni nekaj, kar obstaja objektivno, neodvisno od tistega, ki spoznava, ampak je subjektiven konstrukt (zgradba), ki ga v procesu osmišljanja lastnih izkušenj ustvarja vsak posamezni ucenec.
Proces formativnega spremljanja je osredotocen na ucenca, pri cemer ucenec razvija spretnosti in vešcine, ki vodijo v samostojno reševanje nalog. Vloga ucitelja je, da ucenca spremlja znotraj t. i. obmocja bližnjega razvoja, kar pomeni, da mu nudi ravno pravšnjo mero
pomoci in vodenja. Na eni strani so ucenci v takšnem konstruktivisticnem okolju sooceni z
izzivom, ki ga predstavlja samostojno odkrivanje koncepta, hkrati pa se ucijo, kako se uciti,
razvijajo ter implementirajo strategije, ki so znacilne za samostojne mislece in ucence.
Prav tako je bistvo konstruktivizma v pedagogiki poudarjanje nacina, procesa, ucencevega
pridobivanja znanja oz. oblikovanja konstrukta. Za ucitelje, ki formativno spremljajo
ucencevo znanje, je v veliki meri pomemben proces ucenja, to je proces, skozi katerega
posameznik usvaja spretnosti, strategije in sredstva, s katerimi lahko ucinkovito izvede ucno
nalogo. Pomembno je tudi, kdaj in kako se uporablja posamezna ucna strategija. |
---|
Keywords: | Osnovna šola, konstruktivizem, preverjanja znanja, formativno spremljanje, avtenticne in alternativne oblike preverjanja znanja, povratna informacija, portfolio. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [M. Kop] |
---|
Year of publishing: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-47643-c7148202-a0f4-defe-7898-10514199997d  |
---|
UDC: | 37.091.26:373.3(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21304840  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:S2ZQS0TS |
---|
Publication date in DKUM: | 14.04.2015 |
---|
Views: | 7409 |
---|
Downloads: | 1247 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
KOP, Mateja, 2015, FORMATIVNO SPREMLJANJE ZNANJA UČENCEV V OSNOVNI ŠOLI [online]. Master’s thesis. Maribor : M. Kop. [Accessed 15 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=47643
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |