Title: | ČUSTVENA INTELIGENCA V POVEZAVI Z ZADOVOLJSTVOM PRI DELU V REŠEVALNI SLUŽBI |
---|
Authors: | ID Hojnik, Tomaž (Author) ID Lorber, Mateja (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | VS_Hojnik_Tomaz_2014.pdf (851,81 KB) MD5: C2AD2381693CF8342D195BEB7E45F488
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FZV - Faculty of Health Sciences
|
---|
Abstract: | Izhodišča: Zadovoljstvo pri delu in čustvena inteligenca sta sicer dva različna pojma, vendar močno povezana med sabo. Čustvena inteligenca spada med tako imenovane socialne faktorje, katere glavne značilnosti so: samozavedanje, samoobvladovanje samomotivacija, empatija in upravljanje z medosebnimi odnosi. Tudi zadovoljstvo pri delu v svojem pojmovanju vsebuje čustvo, vendar predvsem pozitivno, ki ga občuti posameznik ko delo opravlja. V zdravstveni negi sta obe komponenti izjemnega pomena, medsebojno se povezujeta in dopolnjujeta. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti povezanost čustvene inteligence in zadovoljstva pri delu v reševalni službi.
Metode: Raziskava, ki smo jo izvedli je temeljila na kvantitativni metodologiji, izvedli smo študijo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval demografske podatke in trditve, ki so se nanašale na zadovoljstvo pri delu, uporabili smo anketni vprašalnik o zadovoljstvu pri delu - Job Satisfaction Survey. V drugem delu anketnega vprašalnika smo ugotavljali stopnjo čustvene inteligence. Uporabili smo vprašalnik o lastnostih čustvene inteligence - Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue-SF). V statistični analizi smo uporabili deskriptivno statistiko, Pearsonov korelacijski koeficient in analizo variance za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med proučevanimi spremenljivkami. Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim koeficientom, ki je znašal 0,725.
Rezultati: Ugotovili smo, da se čustvena inteligenca statistično pomembno povezuje z zadovoljstvom na delovnem mestu v reševalni službi (r=0,39; p=0,07) in, da so v povprečju starejši anketirani statistično pomembno bolj zadovoljni pri delu kot mlajši anketirani (PV=3,8; t=-2,418, p=0,019).
Diskusija in zaključek: Delo v zdravstveni negi je neločljivo povezano s čustvi. Naša raziskava dokazuje, da sta pozitivna čustvena inteligenca in visoka stopnja zadovoljstva pri delu pomembno faktorja, ki vplivata na psihološko zdravje in dobro počutje zaposlenih v zdravstveni negi. |
---|
Keywords: | čustvena inteligenca, zadovoljstvo pri delu, obvladovanje čustev, reševalna služba |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [T. Hojnik] |
---|
Year of publishing: | 2014 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-44771  |
---|
UDC: | 159.942.5:614.253.5(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 2041508  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:DHIXNZPJ |
---|
Publication date in DKUM: | 08.09.2014 |
---|
Views: | 2357 |
---|
Downloads: | 310 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FZV
|
---|
:
|
HOJNIK, Tomaž, 2014, ČUSTVENA INTELIGENCA V POVEZAVI Z ZADOVOLJSTVOM PRI DELU V REŠEVALNI SLUŽBI [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : T. Hojnik. [Accessed 28 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=44771
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |