Title: | RAZVIJANJE NACIONALNE IN EVROPSKE ZAVESTI PRI UČENCIH OŠ(MEDPREDMETNO POVEZOVANJE PRI POUKU NEMŠKEGA JEZIKA IN DDE) |
---|
Authors: | ID Taužič, Anita (Author) ID Kacjan, Brigita (Mentor) More about this mentor... ID Tavčar Krajnc, Marina (Mentor) More about this mentor... |
Files: | UNI_Tauzic_Anita_2014.pdf (5,95 MB) MD5: DA4B879BAA7228E72EB08D81CC41B622
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | V diplomskem delu: Razvijanje nacionalne in evropske zavesti pri učencih OŠ (Medpredmetno povezovanje pri pouku nemškega jezika in DDE) smo proučevali izoblikovanost nacionalne in evropske zavesti pri učencih osnovne šole. Pri proučevanju nacionalne in evropske zavesti smo najprej pojasnili pojem identitete in se nato osredotočili na razvoj nacionalne in evropske identitete.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili pojme identitete, nacionalne in evropske identitete ter razvoj posameznih identitet. Pojasnili smo tudi pomen jezika pri oblikovanju identitet. Predstavili smo koncept EU, pomen vključenosti Slovenije v EU, simbole, ki prispevajo k razvoju evropske identitete, evropsko ideologijo oz. kako Evropska unija pripomore k razvoju evropske identitete ter učne načrte, kjer bi bila možna medpredmetna korelacija s predmetom državljanska in domovinska vzgoja ter etika. Izoblikovali smo učni pripravi za predmet državljanska in domovinska vzgoja ter etika v korelaciji z učnim predmetom nemščina in učno pripravo pri predmetu nemščina. V obeh primerih učnih priprav smo vzpostavili medpredmetno koleracijo.
V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli anketo, s katero smo ugotavljali izoblikovanost nacionalne in evropske identitete pri učencih osnovne šole, tako da smo preverjali poznavanje EU, lastne države, kulture in jezika, pri čemer smo želeli izvedeti, ali imajo učenci osnovne šole na podlagi teh znanj izoblikovano nacionalno in evropsko identiteto. Temeljna ugotovitev empiričnega dela diplomske naloge je, da je pridobljeno znanje izraz pomena, ki ga družina pripisuje izobraževanju in šolskemu sistemu, ki zahteva določeno znanje pri določenem predmetu. Znanje učencev tretje triade ni utrjeno v dolgoročni spomin, temveč je predalčkano v posamezne sklope. Nacionalna zavest pri učencih tretje triade je že oblikovana, medtem ko lahko za razvoj evropske zavesti trdimo, da so z relativno kratkim obdobjem vključenosti Republike Slovenije v EU, tj, od leta 2004, izoblikovani le njeni zametki. |
---|
Keywords: | identiteta, nacionalna identiteta, evropska identiteta, osnovna šola, učni načrt predmeta državljanska in domovinska vzgoja ter etika, učni načrt predmeta nemščina |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [A. Taužič] |
---|
Year of publishing: | 2014 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-43431 |
---|
UDC: | 811.112.2:37.017.4(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 20358152 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:T509JSMD |
---|
Publication date in DKUM: | 24.02.2014 |
---|
Views: | 2154 |
---|
Downloads: | 297 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
TAUŽIČ, Anita, 2014, RAZVIJANJE NACIONALNE IN EVROPSKE ZAVESTI PRI UČENCIH OŠ(MEDPREDMETNO POVEZOVANJE PRI POUKU NEMŠKEGA JEZIKA IN DDE) [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : A. Taužič. [Accessed 22 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=43431
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Searching for similar works...
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |