Title: | VLOGA MANAGEMENTA PRI REŠEVANJU KRIZE V PODJETJU |
---|
Authors: | ID Pipenbaher, Nejc (Author) ID Uršič, Duško (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Pipenbaher_Nejc_2013.pdf (53,14 MB) MD5: E3128775DA988559EC2C7E909CE153CF
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Magistrsko delo obravnava vlogo managementa in prenovo skupine Vates v krizi.
Poglavitne naloge kriznega managementa so načrtovanje in nadzorovanje okolja podjetja - prepoznavanje prednosti in nevarnosti v okolju ter napovedovanje in oblikovanje prihodnjih silnic, ki bi lahko vplivale na podjetje, analiziranje okolja ter oblikovanje akcij podjetja in odzivov, ki bodo v pomoč pri doseganju ugodnega položaja podjetja na trgu v primeru kriz.
Glavna načela pri upravljanju krize so razvijanje pozitivnega stališča do krize oz. do nastalih razmer, poslovanje podjetja v sozvočju s pričakovanji različnih javnosti, ustvarjanje dobrega imena podjetja z uspešnim komuniciranjem zanesljivih dejstev ter iskanje priložnosti med krizo.
Magistrsko delo je vsebinsko sestavljeno iz šestih poglavij . V prvem poglavju je zapisan uvod. Kriza, njena opredelitev, faze, simptomi, vzroki, preprečevanje kriz je opisano v drugem poglavju. Nadalje sem v tretjem poglavju proučil osnove managementa in v četrtem poglavju predstavil vlogo managementa pri preprečevanju krize v podjetju. V petem poglavju sem v podanem primeru v magistrski nalogi obravnaval skupino Vates, ki je delovala na področju turizma, oz. hotelirstva in gostinstva.
Pri obravnavi primera sem se osredotočil na zadnja 4 leta poslovanja, torej od nastanka krize pa do sanacije podjetja, katere končni rezultat je:
- ohranitev dejavnosti na vseh lokacijah
- rešitev praktično vseh delovnih mest
- sanacija finančnega položaja v odnosu do bank in dobaviteljev
- sprememba lastništva, kot posledica potrebnih ukrepov za uspešno izvedbo sanacije
- velika izguba kapitala lastnika
Ključna napaka skupine je bila prevelik obseg investiranja v nepravem trenutku, kar je vodilo v nezmožnost realizacije tržnih pričakovanj ob nastanku krize v letu 2008/2009. Kljub relativno usposobljenemu managementu tudi z bogatimi izkušnjami s področja sanacije podjetij, so bile storjene predvsem naslednje napake:
- kljub pravočasnemu zaznavanju dejavnikov krize prepočasno reagiranje v odnosu do ključnega partnerja – banke
- oceni in pričakovanju, da bo kriza trajala 2 - 3 leta, nakar se bo začela ponovna gospodarska rast, sicer z upočasnjenim tempom
- zaključevanje investicij v teku, katerih ni bilo možno uspešno plasirati na trg v dolgotrajni krizi
- na osnovi napačne odločitve in prepozno prilagajanje cenovni politiki trga in novim oblikam trženja, predvsem zniževanje cen
Menim, da je bila ena od ključnih napak tudi direktno pogajanje lastniških struktur z banko, kjer se je izkazalo, da so pogajanja potekala na neenakovredni ravni, saj pogajalci na strani banke niso bili nosilci odločanja. Nedopustno je bilo zavlačevanje bank in s tem izčrpavanje skupine do točke:
- ker ni bilo več pogojev za alternativne rešitve »pritisnjeni v kot«
- pomanjkanje časa za iskanje strateških partnerjev ali kupcev
- izguba ogleda tržne pozicije. S tem so bili izgubljeni potenciali za obrambo v pogajanjih z banko. Kot edina rešitev je ostalo dezinvestiranje in razveze pogodb za nepremičnine ter s tem nastanek situacije, ki ni več zagotavljala fizičnih pogojev zaposlovanja
Na podlagi preučenega sem v šestem poglavju zapisal zaključek oz. sklep. |
---|
Keywords: | Management, prenova podjetja, kriza, krizni management, vloga managementa pri preprečevanju krize. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [N. Pipenbaher] |
---|
Year of publishing: | 2013 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-42777  |
---|
UDC: | 005.3 |
---|
COBISS.SI-ID: | 11621404  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:10008DWP |
---|
Publication date in DKUM: | 10.01.2014 |
---|
Views: | 2258 |
---|
Downloads: | 398 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
PIPENBAHER, Nejc, 2013, VLOGA MANAGEMENTA PRI REŠEVANJU KRIZE V PODJETJU [online]. Master’s thesis. Maribor : N. Pipenbaher. [Accessed 7 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=42777
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |