Title: | TEORIJE V RAZVOJNI PSIHOLOGIJI |
---|
Authors: | ID Ojsteršek, Sara Vanesa (Author) ID Cugmas, Zlatka (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | UNI_Ojstersek_Sara_Vanesa_2012.pdf (646,58 KB) MD5: ACFD4F31203D6AE1D791EF3233226969 PID: 20.500.12556/dkum/77ad6657-3652-41da-abb8-c4057ca12a91
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | Avtorji razvojnopsiholoških teorij razlagajo, zakaj se ljudje vêdemo tako kot se. Njihove ugotovitve izhajajo iz znanstvenih študij in predstavljajo skupek vzrokov in posledic vedênj. Na podlagi teh teorij lahko razumemo, zakaj ljudje v določenih situacijah odreagirajo kot odreagirajo. Reakcije posameznikov so odvisne tako od okolja, dednosti, vzgoje, moralne presoje, kot tudi od stopnje mišljenja.
Naloga učiteljev je razumevanje telesnega, predvsem pa umskega razvoja otrok, kar nam omogočajo prav razvojne teorije. Človekov razvoj poteka postopoma in nekega obdobja ni mogoče kar preskočiti ali zamenjati. Tako ne bomo v prvem razredu poučevali poštevanke, kajti otroci niso dovolj umsko zreli in pripravljeni na operacijo množenja, ampak bomo začeli s poučevanjem seštevanja in postopoma osvojili operacijo množenja. Obdobja človekovega razvoja se pojavijo vedno pri isti starosti ne glede na spol, barvo kože ali versko pripadnost. Tako se puberteta pojavi okrog enajstega leta in zajema podobno stopnjo mišljenja pri vseh ljudeh.
V diplomski nalogi se bom dotaknila razvojnopsiholoških teorij. Zanimala so me zlasti področja človekovega razvoja, zato sem uporabila deskriptivno in komparativno metodo. V dani literaturi sem preverjala, katera so tista področja, ki zaznamujejo človekov razvoj. Pridobljene podatke sem nato vnesla v tabelo in jih interpretirala. Zanima me, ali obstaja teorija v razvojni psihologiji, ki pokriva vsa področja človekovega razvoja od mišljenja, govora, čustvovanja, vedênja, moralnega razvoja do navezanosti in razvoja osebnosti. Predpostavljam, da teorija, ki bi pokrivala vsa omenjena področja, ne obstaja, predvidevam pa, da se ji najbolj približa kognitivna teorija Jeana Piageta.
Primerjala bom teorije po predmetu merjenja in metodi razlikovanja, na katerih temeljijo: od skupnih osnov, metod dela, udeležencev raziskav, vpliva dednosti in okolja, pojava razvojnih faz, pomena zavedne in nezavedne duševnosti, pasivne in aktivne narave posameznika, kontinuiranega in diskontinuiranega procesa, pomena izkušenj, determiniranosti in svobodne volje do razvoja govora, utrjevanja in prenehanja vedênja ter vpliva na vzgojo in izobraževanje. |
---|
Keywords: | razvojnopsihološke teorije, dednost, okolje, mišljenje, primerjava teorij, podobnosti in razlike med teorijami, področja razvoja |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [S.V. Ojsteršek] |
---|
Year of publishing: | 2012 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-22166  |
---|
UDC: | 159.9(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 19056392  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:LDXYNP4E |
---|
Publication date in DKUM: | 06.04.2012 |
---|
Views: | 5682 |
---|
Downloads: | 1193 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
OJSTERŠEK, Sara Vanesa, 2012, TEORIJE V RAZVOJNI PSIHOLOGIJI [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : S.V. Ojsteršek. [Accessed 26 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=22166
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |