Title: | EVALVACIJA PONUDBE ŽIVALSKEGA VRTA LJUBLJANA |
---|
Authors: | ID Štiftar, Janja (Author) ID Ferjan, Marko (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Stiftar_Janja_2010.pdf (916,57 KB) MD5: F1CF6C12E306131CFF2D87CDEEA648F6 PID: 20.500.12556/dkum/75cf2e71-fb15-4b7b-8351-1385a1a7598b
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis |
---|
Organization: | FOV - Faculty of Organizational Sciences in Kranj
|
---|
Abstract: | Obiskovalci v živalski vrt pridejo z določenimi pričakovanji. Njihovo zadovoljstvo z obiskom in storitvami v vrtu je odvisno od tega, v kolikšni meri je vrt izpolnil njihove želene potrebe in pričakovanja. Živalski vrt ima namen zagotoviti pozitivno izkušnjo vsakemu obiskovalcu in mu ponuditi storitve, ki bodo zadovoljile njegove potrebe, vendar pa je veliko odvisno tudi od velikosti pričakovanja posameznega obiskovalca. Za ugotovitev zadovoljstva obiskovalcev pa lahko uporabimo evalvacijo in poskušamo ovrednotiti ponudbo v ljubljanskem živalskem vrtu.
V tem magistrskem delu je evalvacija ali vrednotenje obravnavano v smislu ugotavljanja zadovoljstva obiskovalcev glede ponudbe živalskega vrta v Ljubljani. Ocena lahko pripomore k izboljšanju kakovosti storitev in ponudbe. Z njo lahko dosežemo večjo učinkovitost, izboljšave, spremembe, uvedemo ukrepe itd.
Vrednotenje je potekalo kot sistematično zbiranje informacij in podatkov strokovne domače in tuje literature, uporabili smo metodo anketnega vprašalnika, kateremu je sledila obdelava in analiza podatkov, na koncu pa smo dodali še možne predloge za izboljšave na tem področju.
Namen magistrskega dela je predstaviti živalski vrt v splošnem pomenu, predstaviti živalski vrt v Ljubljani, njegovo ponudbo in storitve ter to ovrednotiti. Naš cilj pa je ugotoviti stopnjo zadovoljstva obiskovalcev s tem kar vrt ponuja in analizirati dobljene podatke.
Raziskovali smo ponudbo v ljubljanskem živalskem vrtu in zadovoljstvo obiskovalcev z njo oz. storitvami v vrtu. Za naše merilo ocenitve ponudbe v vrtu smo postavili zadovoljstvo. Merila kot so koristnost, učinkovitost, zanimivost pa so ravno tako lahko ocena vsakega posameznika posebej, tako je lahko vsak obiskovalec ocenil kvaliteto in vrednost podano samo s svojim osebnim mnenjem. Za ocenitev kvalitete in vrednosti ponudbe smo v nalogi uporabili anketo, kjer je lahko obiskovalec podal svoje mnenje in s tem izrazil svoje zadovoljstvo.
Ugotovili smo, da so obiskovalci zelo zadovoljni z igrali, prijaznostjo zaposlenih v samem vrtu in splošno zanimivostjo vrta, sledijo dostopnost informacij, urejenost in čistoča vrta, delavnice in razna dogajanja, »vidljivost« in opisi živali ter oznake po vrtu, različne vrste živali, predstavitve živali in število vseh živali v vrtu. Največ obiskovalcev je srednje zadovoljnih z »vidljivostjo« živali v ogradah, z opisi živali, dostopom do informacij, raznovrstnostjo živali, čistočo vrta in zanimivostjo živali. Obiskovalci pa so najmanj zadovoljni z gostinsko ponudbo in ceno vstopnic.
Glede na ugotovitve smo sklenili, da je trenutna ponudba glede na finance dobra in da so obiskovalci z njo v večini zadovoljni, nekateri tudi zelo zadovoljni. Naše mnenje je, da je ponudba za obiskovalce koristna in zanimiva, storitve pa učinkovite in zanimive. Med stalnim uvajanjem izboljšav v servisu za obiskovalce bi na tem mestu priporočili večje promoviranje za dve ciljni skupini. Potrebno bi bilo razširiti ponudbo za mlajše od dvajset let in starejše od petdeset let ter posvetiti večjo pozornost uspešnemu izboru živali, ki bodo za obiskovalce atraktivne in zanimive.
Glavni razlog, da smo se v magistrski nalogi posvetili tej temi je, da menimo, da obstaja premalo raziskav narejenih v ljubljanskem živalskem vrtu na vseh možnih področjih. In ker sem sama tudi zaposlena tu, je bila moja želja, da tudi sama magistriram na temo živalskih vrtov ter iz ocen anketiranj pridobim čimveč koristnih podatkov, ki bi bili na kakršenkoli način uporabni za sam vrt in bi pripomogli k njegovemu učinkovitejšemu razvoju.
Želimo si, da bi naloga vsaj malo pripomogla k temu, da ljudje vidijo, da se vsi zaposleni v vrtu trudimo, da vrt postane lepši in kvalitetnejši ne samo za obiskovalce, ampak predvsem za živali, ki v njem živijo, in da je edina in največja ovira njegovemu hitremu razvoju vedno samo pomanjkanje denarnih sredstev. |
---|
Keywords: | evalvacija, ponudba, obiskovalci, živalski vrt |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Year of publishing: | 2010 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-16799  |
---|
COBISS.SI-ID: | 6823443  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:UOJLHEPY |
---|
Publication date in DKUM: | 09.03.2011 |
---|
Views: | 2702 |
---|
Downloads: | 264 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FOV
|
---|
:
|
ŠTIFTAR, Janja, 2010, EVALVACIJA PONUDBE ŽIVALSKEGA VRTA LJUBLJANA [online]. Master’s thesis. Maribor. [Accessed 7 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=16799
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |