Title: | Pedagogika nacionalsocializma |
---|
Authors: | ID Župevc, Polona (Author) ID Protner, Edvard (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | UNI_Zupevc_Polona_2010.pdf (499,43 KB) MD5: 386C94AB3CE0508E53AFA475AFE71561 PID: 20.500.12556/dkum/0dbe575d-fc04-4c5e-8591-c06427f44383
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Pedagogika nacionalsocializma je primer totalne vzgoje v Nemčiji od leta 1933 do 1945. Ta nova pedagogika je zajemala vzgojo v vrtcih, osnovnih šolah, srednjih šolah in na fakultetah v času nacističnega vladanja. Cilj nacionalsocialistične pedagogike je bil, vzgojiti pravo arijsko mladino, ki bo rasno čista in ki bo služila svojemu narodu in državi. S svojo pedagogiko so nacionalsocialisti (nacisti) širili rasistične, antikomunistične in antihumanistične koncepte ter poudarjali superiornost nemške rase. Ključno vlogo pri oblikovanju nacistične pedagogike je imel Adolf Hitler. Po njegovi predstavi naj bi bila mladina nasilna, groba, gospodovalna, atletska, neustrašna, intelektualno neizobražena in predvsem poslušna in vodljiva. Svojo ideologijo je zato moral približati mladini. To mu je uspelo z mladinsko organizacijo Hitlerjugend, ki je postala kmalu zelo popularna. Hitlerjugend je postala tako močna, da je vplivala na vzgojo in izobraževanje tudi v šolah. Ob prevzemu oblasti so nacionalsocialisti v šolah spreminjali učne vsebine in jih prilagajali lastni ideologiji. Uvajali so nove zakone, ki so omejevali vpis v srednje šole in na fakultete, kasneje celo povsem prepovedali vpisovanje židovskih otrok v šole. Začeli so ustanavljat lastne vzgojne ustanove, kjer so otroci bili povsem podvrženi nacistični ideologiji.
V drugi svetovni vojni so začeli širiti svoje ozemlje in osvojili tudi Slovenijo, saj so bili prepričani, da je Slovenija nemško ozemlje. Slovenski narod so želeli ponemčiti, zato so prevzeli oblast nad slovenskim šolstvom na osvobojenih območjih. Slovenske šole so bile glavne postojanke v procesu ponemčevanja. Kot posledica okupatorjevemu šolstvu, so partizani in drugi začeli ustanavljati partizanske šole, saj večina zavednih Slovencev ni želela, da bi njihovi otroci obiskovali nemške šole. |
---|
Keywords: | NACIONALSOCIALISTIČNA PEDAGOGIKA, VZGOJA IN ŠOLSTVO NACIZMA, NACISTIČNI PEDAGOGI, HITLERJUGEND, OKUPATORJEVO ŠOLSTVO NA SLOVENSKEM ŠTAJERSKEM, PARTIZANSKO ŠOLSTVO. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [P. Župevc] |
---|
Year of publishing: | 2010 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-13155  |
---|
UDC: | 37(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 17486600  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:U7SBYZK2 |
---|
Publication date in DKUM: | 19.03.2010 |
---|
Views: | 3665 |
---|
Downloads: | 353 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
ŽUPEVC, Polona, 2010, Pedagogika nacionalsocializma [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : P. Župevc. [Accessed 22 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=13155
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |