Title: | Sodobni pouk zgodovine v luči devetletne osnovne šole |
---|
Authors: | ID Faflek Lukač, Iris (Author) ID Potočnik, Dragan (Mentor) More about this mentor... |
Files: | UNI_Faflek_Lukac_Iris_2009.pdf (401,22 KB) MD5: 4126B3D10F8F06D1FEE1FC1CCF7FF30B PID: 20.500.12556/dkum/c33baacc-3b67-40f0-9c9c-6accdbb84fbd
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | V diplomskem delu z naslovom Sodobni pouk zgodovine v luči devetletne osnovne šole, je uvodoma predstavljen opis okoliščin, ki je doprinesel do sprememb na področju osnovnošolskega sistema v naši državi. Do uzakonitve devetletke, je prišlo zaradi pomanjkljivosti dotedanjega slovenskega sistema šolanja, v primerjavi z drugimi šolskimi sistemi po Evropi in z željo vstopa v Evropsko
unijo. Devetletka je razdeljena na tri vzgojno -izobraževalna obdobja. Predmet Zgodovina se prične poučevati v šestem razredu devetletke. Jedro mojega
proučevanja je bilo ugotavljanje sodobnega načina poučevanja predmeta Zgodovina, napram prejšnjemu načinu poučevanja v osemletki, kjer je prevladovala pretežno frontalna oblika pouka, z minimalno uporabnostjo učnih
metod, sredstev in pripomočkov. Z uvedbo devetletnega obveznega osnovnošolskega izobraževanja, je prišlo do sprememb v učnem načrtu za zgodovino, kakor tudi do sprememb v načinu poučevanja omenjenega predmeta.
Sodobno poučevanje predmeta Zgodovina v devetletki, je tako postalo bolj učinkovito, dinamično in nudi večjo vzročno-posledično razgledanost glede določenih problematik v preteklih obdobjih našega človeštva, kar posledično
vpliva tudi na današnje razmere in današnji položaj posameznika v družbi. Na podlagi mojega raziskovanja lahko poudarim, da je v rabi sicer še vedno predvsem
frontalna oblika poučevanja, vendar pa se sedaj učitelji pri pouku zgodovine, vedno bolj poslužujejo tudi kombinacije najrazličnejših učnih metod, ob sočasni
uporabi sodobnih učnih sredstev in pripomočkov, ki jim izdatno olajšajo delo v razredu. Vse več je tudi raziskovalnega učenja, ki se pojavlja predvsem v višjih
razredih prenovljene osnovne šole. Izmed posebnih oblik dela izven pouka zgodovine, pa je smiselno omeniti predvsem zgodovinski krožek in dodatni pouk iz zgodovine, ki sta v osnovnovnošolskem izobraževanju vseskozi prisotna, z
izjemo dopolnilnega pouka, ki ga v devetletki ne zasledimo več. Proučevala sem na podlagi analize primarnih in sekundarnih virov, kakor tudi analize podatkov, ki
sem jih pridobila s pomočjo raziskovalne metode, in sicer sem uporabila metodo razgovora, strukturirani intervju, preko katerega sem izprašala pet učiteljev in
učiteljic predmeta Zgodovina, na petih različnih osnovnih šolah v Pomurju. |
---|
Keywords: | devetletka, osemletka, primerjava, učni načrt, učne oblike, učne metode, učna sredstva, učni pripomočki, raziskovalno učenje, zgodovina. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [I. Faflek Lukač] |
---|
Year of publishing: | 2009 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-10785 |
---|
UDC: | 93/94(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 17082376 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:7D3H30A4 |
---|
Publication date in DKUM: | 29.08.2009 |
---|
Views: | 5228 |
---|
Downloads: | 830 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
FAFLEK LUKAČ, Iris, 2009, Sodobni pouk zgodovine v luči devetletne osnovne šole [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : I. Faflek Lukač. [Accessed 23 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=10785
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Searching for similar works...
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |