| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:Die disruptive Kraft in Klassenräumen oder über die KI-Unterstützten Tools beim Fremdsprachenlehren und -lernen
Authors:ID Jazbec, Saša (Author)
Files:.pdf RAZ_Jazbec_Sasa_2023.pdf (1,88 MB)
MD5: 29BF940FC33307C1E8E608EAE095BC6D
 
URL https://journals.uni-lj.si/Vestnik/article/view/15032
 
Language:German
Work type:Article
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FF - Faculty of Arts
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Publication date:12.12.2023
Publisher:Založba Univerze v Ljubljani
Year of publishing:2023
Number of pages:str. 241-258
Numbering:Letn. 15, št. 1
PID:20.500.12556/DKUM-88670 New window
UDC:[81'243:37.091.3]:004.8
ISSN on article:1855-8453
COBISS.SI-ID:177713411 New window
DOI:10.4312/vestnik.15.241-258 New window
Publication date in DKUM:17.05.2024
Views:167
Downloads:47
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:Misc.
:
JAZBEC, Saša, 2023, Die disruptive Kraft in Klassenräumen oder über die KI-Unterstützten Tools beim Fremdsprachenlehren und -lernen. Vestnik za tuje jezike [online]. 2023. Vol. 15, no. 1, p. 241–258. [Accessed 9 April 2025]. DOI 10.4312/vestnik.15.241-258. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=88670
Copy citation
  
Average score:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Vestnik za tuje jezike
Publisher:Znanstvena založba Filozofske fakultete, Znanstvena založba Filozofske fakultete, Založba Univerze v Ljubljani
ISSN:1855-8453
COBISS.SI-ID:249563392 New window

Document is financed by a project

Funder:ARIS - Slovenian Research and Innovation Agency
Project number:P6-0265-2019
Name:Medkulturne literarnovedne študije

Licences

License:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Description:This Creative Commons license is very similar to the regular Attribution license, but requires the release of all derivative works under this same license.

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Disruptivna moč v učilnici ali o orodjih pri učenju in poučevanju tujega jezika, podprtih z umetno inteligenco
Abstract:Prispevek obravnava umetno inteligenco kot disruptivno moč, tj. moč, ki – kot navaja SSKJ – „zaradi svoje drugačnosti, vizionarskega koncepta glede na obstoječe stanje deluje, učinkuje drzno, nepričakovano". Na začetku prispevka so predstavljena teoretična izhodišča o umetni inteligenci oz. o orodjih, podprtih z umetno inteligenco, ter potencialih in problemih, ki jih prinaša njihova uporaba pri pouku tujega jezika. Rabo z umetno inteligenco podprtih orodij pri pouku tujega jezika je nedvomno treba na nacionalni in nadnacionalni ravni temeljito premisliti, prediskutirati in zakonodajno regulirati – mišljeni so npr. etični vidiki rabe umetne inteligence pri pouku, intelektualna lastnina, varovanje podatkov in dejanski učinek učenja z rabo umetne inteligence. Onstran teh izzivov pa velja poudariti, prediskutirati in predvsem izkoristiti potenciale teh z umetno inteligenco podprtih orodij in prav na potenciale in konstruktivno rabo teh orodij pri pouku in za pouk tujega jezika se osredotoča pričujoči prispevek. V drugem delu prispevka so tako na kratko predstavljena in na primeru rabe analizirana izbrana in za pouk tujega jezika primerna izbrana z umetno inteligenco podprta orodja. Na primeru orodij in njihove rabe za učenje jezika, klepetalnih robotov (med drugim tudi ChatGPT), z umetno inteligenco podprtih orodij za pisanje in jezikovno (slovnično in pravopisno) korekturo besedil in orodij za strojno prevajanje so prikazane njihove prednosti in slabosti. Kljub slabostim in pomanjkljivostim ter problemom, ki jih raba z umetno inteligenco podprtih orodij prinaša, želimo v prispevku izpostaviti njihove prednosti in potenciale za bolj optimalni izkoristek delovnega časa uporabnikov, tj. učiteljev, učečih se, in predvsem želimo uporabnike vzpodbuditi k njihovi konstruktivni rabi.
Keywords:disruptivna moč, pouk tujega jezika, učna orodja, umetna inteligenca, potenciali rabe umetne inteligence, nevarnosti umetne inteligence, disruptive power, foreign language learning, foreign language teaching, AI-based tools, potential dangers


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica