| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Izboljšanje bralnega razumevanja učencev z motnjami v duševnem razvoju z vodnikom o Žički kartuziji v lahkem branju : magistrsko delo
Avtorji:ID Klančnik, Tanja (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Klancnik_Tanja_2024.pdf (12,30 MB)
MD5: C8854B8575B50F6CEE704E7058C06923
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu z naslovom Izboljšanje bralnega razumevanja učencev z motnjami v duševnem razvoju z Vodnikom o Žički kartuziji v lahkem branju so v teoretičnem delu predstavljene značilnosti otrok z motnjo v duševnem razvoju, bralna pismenost in njeno razvijanje v prilagojenih programih vzgoje in izobraževanja (prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom PP NIS in posebni program vzgoje in izobraževanja PPVI), izsledki mednarodnih raziskav o bralni pismenosti v Sloveniji ter značilnosti lahkega branja. V empiričnem delu je vključen Vodnik o Žički kartuziji v lahkem branju, s katerim se je preverjalo bralno razumevanje učencev, ki se izobražujejo v PP NIS in PPVI na OŠPP V parku v Slovenskih Konjicah, in rezultati bralnega razumevanja učencev. Raziskane so bile tudi izkušnje in poznavanje področja lahkega branja učiteljic, ki poučujejo na OŠPP V parku, s pomočjo intervjuja, ki je bil uporabljen v projektu PERLSI. Rezultati so bili primerjani z izsledki slovenskega dela raziskave projekta. Ugotovljeno je bilo, da med učenci obeh programov ni statistično pomembnih razlik v bralnem razumevanju Vodnika o Žički kartuziji v lahkem branju, sta pa najboljša rezultata dosegla učenca posebnega programa, kar ni bilo predpostavljeno. Predpostavka, da imajo učiteljice OŠPP V parku manj znanja in izkušenj z lahkim branjem kot udeleženci raziskave PERLSI je bila potrjena.
Ključne besede:motnje v duševnem razvoju, bralna pismenost, bralno razumevanje, lahko branje, Vodnik o Žički kartuziji
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Klančnik]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 118 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-87950 Novo okno
UDK:376:028(043.2)
COBISS.SI-ID:195459331 Novo okno
Datum objave v DKUM:15.05.2024
Število ogledov:239
Število prenosov:30
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
KLANČNIK, Tanja, 2024, Izboljšanje bralnega razumevanja učencev z motnjami v duševnem razvoju z vodnikom o Žički kartuziji v lahkem branju : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Klančnik. [Dostopano 18 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=87950
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:02.04.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Improvement of reading comprehension of pupils with intellectual disabilities with easy-to-read guide about Žiče charterhouse
Opis:In the theoretical part of the master's thesis titled Improvement of reading comprehension of pupils with intellectual disabilities with easy-to-read guide about Žiče charterhouse the following themes are presented: the characteristics of children with intellectual disabilities, reading literacy and its development in schools with adapted or special education programmes (customized educational programme with lower educational standards and special educational programme), results of international research programmes on reading literacy in Slovenia, and easy-to-read language. The empirical part includes the easy-to-read guide about Žiče charterhouse, which was used to assess and analyse reading comprehension of pupils in customized educational programme with lower educational standards and special educational programme in elementary school OŠPP V parku in Slovenske Konjice. The teachers that work at OŠPP V parku were also interviewed about their knowledge and experience with easy-to-read. The same interview was used as was in project PERLSI. The results between the teachers and the Slovene interviewees of project PERLSI were compared. It was established that there is no statistically significant difference in reading comprehension between students that are enrolled in specific educational programme. Moreover, the best results were obtained by two students of special educational programme, which was not hypothesized. However, the prediction that teachers of OŠPP V parku have less knowledge and experience regarding easy-to-read than Slovene interviewees od project PERLSI was confirmed.
Ključne besede:intellectual disabilities, reading literacy, reading comprehension, easy-to-read, guide about Žiče charterhouse


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici