| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Ustvarjalnost in kreativnost osnovnošolskih učencev na tehniškem področju : magistrsko delo
Avtorji:ID Kojc, Ivan (Avtor)
ID Aberšek, Boris (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Kojc_Ivan_2024.pdf (1,91 MB)
MD5: 61EBB03F390812D04AE5AA7572F9D2DC
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Nadarjeni učenci pri tehniki in tehnologiji potrebujejo dejavnosti, ki jim omogočajo razvijanje tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Nadarjenost obravnavamo kot lastnost, ki jo učenec ima, ustvarjalnost in kreativnost pa kot dejavnost, skozi katero se nadarjenost izkazuje. V prvem delu naloge smo s testiranjem ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti ter nadarjenosti na tehničnem področju in povezavo med njima. V raziskavo so bili vključeni učenci, ki imajo na urniku predmet tehnika in tehnologija ter tisti, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet tehnika. Učence smo testirali z modeliranim testom tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti, ki smo ga sestavili s pomočjo Torranceovega testa ustvarjalnega mišljenja in z modeliranim testom tehnične nadarjenosti. V drugem delu smo ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti z izdelavo izdelka oziroma modela. Zaradi zahtevnosti postopka in zagotovitve veljavnosti, zanesljivosti in objektivnosti smo vključili učence 4., 6. in 7. razreda. Ugotovili smo, da obstaja povezanost med tehnično nadarjenostjo ter tehnično ustvarjalnostjo in kreativnostjo. Odvisna je od spola, zaključne ocene in starosti. Dekleta so izkazala večjo tehniško ustvarjalnost in kreativnost, fantje pa večjo tehniško nadarjenost. Višji kot sta bili zaključna ocena in starost učencev, višja je bila tudi stopnja tehnične nadarjenosti ter tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Prav tako smo ugotovili, da so učenci izkazali manjšo ustvarjalnost in kreativnost pri izdelavi izdelka kot pri testiranju.
Ključne besede:osnovnošolsko izobraževanje, tehnična nadarjenost, tehnična ustvarjalnost in kreativnost, tehnika in tehnologija
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[I. Kojc]
Leto izida:2024
Št. strani:XII, 66 f.
PID:20.500.12556/DKUM-87653 Novo okno
UDK:37.091.33:62(043.2)
COBISS.SI-ID:199363843 Novo okno
Datum objave v DKUM:19.06.2024
Število ogledov:178
Število prenosov:53
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
KOJC, Ivan, 2024, Ustvarjalnost in kreativnost osnovnošolskih učencev na tehniškem področju : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : I. Kojc. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=87653
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:21.03.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Creativity of secondary school students in the technology engineering field
Opis:Working with gifted students in Design and Technology classroom requires activities that develop their technical creativity. Giftedness is a quality possessed by the student, while creativity is an activity that reflects this quality. The first part of the master’s thesis is based on testing the level of creativity and talent in the technical field and the correlation between them. We have included the 4th, 6 th and 7 th grade pupils who attend Design and Technology as a mandatory subject, as well as the ones with the optional elective subject Technology. We have tested the pupils with a modeled test of technical creativity, which is based on the Torrance test of creative thinking and a modeled test of technical talent. In the second part of the thesis, we examined pupils' level of creativity reflected through their products. The research has shown a correlation between technical talent and technical creativity. It depends on gender, final grade and age. We have detected greater technical creativity among girls, while the boys have displayed more technical talent. Higher final grades and the age of the students reflected in higher levels of technical talent and creativity. Furthermore, the study has revealed that the pupils exhibited less creativity in making the product than in testing.
Ključne besede:elementary school education, technical talent, technical creativity, Design and Technology


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici