| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Spodbujanje bralne pismenosti in bralne motivacije preko modela lahkega branja v 9. razredu nižjega izobrazbenega standarda : magistrsko delo
Avtorji:ID Žagar, Ana (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Zagar_Ana_2023.pdf (1,94 MB)
MD5: 59A7EE06F78CCBE06F4682ACB2268E98
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrsko delo se ukvarja z bralno pismenostjo in bralno motivacijo učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda. Bralna pismenost in bralna motivacija sta večdimenzionalna procesa in se ves čas razvijata. Pri spodbujanju bralne motivacije je pomembno, da učitelji poznajo različne motivacijske strategije, s katerimi pomagajo učencem dvigniti motivacijo za branje. Bralna pismenost je temelj vseh drugih pismenosti in nadgradnja bralne motivacije. V teoretičnem delu magistrskega dela je najprej razložen termin bralna pismenost, kjer je poudarek na gradnikih bralne pismenosti in spodbujanju bralne pismenosti učencev, ki imajo lažjo motnjo v duševnem razvoju. Sledita teoretična osnova bralne motivacije učencev in predstavitev strategij za dvig bralne motivacije učencev. Zadnji del teoretičnega dela je namenjen lahkemu branju in predstavitvi nižjega izobrazbenega standarda. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh raziskav; v prvi raziskavi se je ugotavljala bralna motivacija učencev devetega razreda, in sicer po Vprašalniku bralne motivacije za mlajše učence. Druga raziskava se je osredotočila na bralno razumevanje učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda, in sicer po priredbi črtice Skodelica kave, ki jo je napisal Ivan Cankar. Rezultati obeh raziskav so pokazali, da imajo učenci povprečno motivacijo za branje in da priredba besedila v lahko branje bistveno zviša bralno razumevanje učencev nižjega izobrazbenega standarda.
Ključne besede:bralna motivacija, bralna pismenost, bralno razumevanje, lahko branje, nižji izobrazbeni standard
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Žagar]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (V, 79 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-84315 Novo okno
UDK:37.015.3:005.32:028(043.2)
COBISS.SI-ID:155803395 Novo okno
Datum objave v DKUM:15.06.2023
Število ogledov:760
Število prenosov:173
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
ŽAGAR, Ana, 2023, Spodbujanje bralne pismenosti in bralne motivacije preko modela lahkega branja v 9. razredu nižjega izobrazbenega standarda : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : A. Žagar. [Dostopano 17 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84315
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:21.05.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Encouraging reading literacy and reading motivation through an easy reading model in 9. grade of lower educational standards
Opis:The master's thesis deals with the reading literacy and reading motivation of 9th grade students of a lower educational standard. Reading literacy and reading motivation are multidimensional processes and are constantly evolving. When encouraging reading motivation, it is important for teachers to know various motivational strategies to help students increase their motivation to read. Reading literacy is the foundation of all other literacy skills and an extension of reading motivation. In the theoretical part of the master's thesis, the term reading literacy is first explained, with the emphasis on the cornerstones of reading literacy and the encouragement of reading literacy in students who have a mild intellectual disability. This is followed by the theoretical basis of students' reading motivation and a presentation of strategies for increasing students' reading motivation. The last part of the theoretical part is intended for easy reading and presentation of a lower educational standard. The empirical part of the master's thesis consists of two researches; in the first survey, the reading motivation of 9th grade students was determined, namely through the Reading Motivation Questionnaire for Younger Students. The second research focused on the reading comprehension of 9th grade students of a lower educational standard, namely through the adaptation of the sketch A cup of coffee, written by Ivan Cankar. The results of both studies showed that students have an average motivation for reading and that adapting the text to easy reading significantly increases the reading comprehension of students of a lower educational standard.
Ključne besede:reading motivation, reading literacy, reading comprehension, easy reading, lower educational standard


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici