Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Medsebojna povezanost nekaterih dejavnikov bralnih zmožnosti : magistrsko delo
Avtorji:
ID
Sambt, Silvija
(Avtor)
ID
Globačnik, Bojana
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Sambt_Silvija_2021.pdf
(3,25 MB)
MD5: 2F6AAC334CA26DC352B4F85B2BF986F9
PID:
20.500.12556/dkum/43b87ad8-af50-45b4-a99b-504a9b2d50e5
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:
Z razvojem družbe in njenih zahtev se je spremenilo tudi samo pojmovanje pismenosti in dolžina opismenjevanja, ki je postalo vseživljenjski proces. Pismenost je sposobnost, ki vključuje številne spretnosti in sposobnosti branja in pisanja (v širšem smislu tudi računanja), temeljni element vseh pismenosti pa je bralna pismenost, zato sodi razvoj bralnih zmožnosti med temeljne kompetence vsakega izobraževalnega sistema. V teoretične delu zaključnega dela je tako opredeljen sam pojem pismenosti, dejavniki pismenosti in njihov razvoj v različnih starostnih obdobjih. Posebej pa so opisani štirje dejavniki bralnih zmožnosti: fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje in razumevanje prebranega. Opisana je tudi njihova medsebojna odvisnost, kot so jo pokazale že opravljene raziskave. Ker gre za dejavnike, ki so lahko dober prediktor morebitnih težav branja in pisanja pri učencih, hkrati pa je z njihovim načrtnim razvijanjem v sistemu opismenjevanja mogoče vplivati na zmanjšanje teh težav, je v teoretičnem delu predstavljen tudi sistem opismenjevanja z ozirom na razvoj omenjenih dejavnikov in težave branja in pisanja, ki se lahko pojavljajo. Posebej je opozorjeno na disleksijo in njeno povezavo z razvojem fonološkega zavedanja. V empiričnem delu pa je bil cilj preveriti povezanost posameznih dejavnikov skozi prvo triletje, v katerem je poudarek na razvijanju tehnike branja v povezavi z bralnim razumevanjem. Zanimalo nas je tudi, kako se skozi leta posamezni dejavniki spreminjajo in ali med posameznimi generacijami učencev obstajajo razlike v razvitosti posameznih dejavnikov (predvsem fonološkega zavedanja in motivacije za branje) že ob samem vstopu v šolo.
Ključne besede:
dejavniki bralne zmožnosti
,
fonološko zavedanje
,
tekočnost branja
,
motivacija za branje
,
bralno razumevanje
Kraj izida:
Maribor
Kraj izvedbe:
Maribor
Založnik:
[S. Sambt]
Leto izida:
2021
Št. strani:
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 117 str.))
PID:
20.500.12556/DKUM-79689
UDK:
37.011.2(043.2)
COBISS.SI-ID:
86192387
Datum objave v DKUM:
24.11.2021
Število ogledov:
668
Število prenosov:
230
Metapodatki:
Področja:
PEF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
SAMBT, Silvija, 2021,
Medsebojna povezanost nekaterih dejavnikov bralnih zmožnosti : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : S. Sambt. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79689
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Prevention of dissolving of inequilibrial solid primary phases in semicold mixtures
Vpliv procesnih parametrov pri postopku thixsocasting na mikrostrukturo zlitine AlSi7
Composites produced with the synthesis of two-phase (S+L) mixtures
INFLUENCE OF PROCESS PARAMETERS ON THE FINAL ALGINATE AEROGELS PROPERTIES
The influence of cooling rate on the microstructure of an Al-Mn-Be alloy
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
influence of cooling rate and nucleation potential on mechanical properties of AlSi9Cu3
influence of processing parameters on microstructure of steel
influence of cooling rate on the solidification of AA 6008 alloy
Influence of process parameters on laser surface structuring of Ti-6Al-4V
Influence of process parameters on weld surfacing using WAAM with filler wire G 19 12 3 LSi
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:
11.08.2021
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Interconnectedness of some factors in reading abilities
Opis:
With the development of society and its requirements, the conception of literacy has changed, mostly the length of literacy, which has become a lifelong process. Literacy is an ability that includes many skills and abilities of reading and writing (in a broader sense also calculation), and the basic element of all literacy is the reading literacy, so the development of reading skills is one of the basic competencies of any educational system. The theoretical part of the final work thus defines the very concept of literacy, the factors of literacy and their development in different age groups. In particular, four factors of reading abilities are described: phonological awareness, fluency in reading, motivation to read, and reading comprehension. Their interdependence is also described, as shown by research. Since these are factors that can be a good predictor of potential reading and writing problems in students, and at the same time their planned development in the literacy system can reduce these problems, the theoretical part also presents a literacy system regarding the development of these factors and reading and writing problems that may occur. Dyslexia and its connection with the development of phonological awareness are especially noted. In the empirical part, the aim was to check the connection of individual factors through the first three years, in which the emphasis is on developing reading techniques in connection with reading comprehension. We were also interested in how individual factors change over the years and whether there are differences in the development of individual factors (especially phonological awareness and motivation to read) between individual generations of students upon entering school.
Ključne besede:
reading ability factors
,
phonological awareness
,
reading fluency
,
motivation to read
,
reading comprehension
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj