| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Ugotavljanje tekočnosti branja učencev pri glasnem branju neumetnostnega besedila
Avtorji:ID Klar Zadravec, Saša (Avtor)
ID Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Klar_Zadravec_Sasa_2021.pdf (4,25 MB)
MD5: A1956E6C4C3C503F8D792BA9778D0230
PID: 20.500.12556/dkum/0feaea18-3fc1-4659-aed8-c8edeef80102
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Namen magistrskega dela je ugotoviti tekočnost branja učencev tretjega razreda pri glasnem branju neumetnostnega besedila in spodbude učiteljev 1. in 3. VIO pri glasnem branju učencev glede natančnosti, ritma, izraznosti in hitrosti. V teoretičnem delu so predstavljene tri komunikacijske dejavnosti, ki pomembno vplivajo na razvoj bralnih spretnosti in s tem tudi na tekočnost branja: poslušanje, govorjenje in branje. Opisan je otrokov govorni razvoj in dejavniki, ki vplivajo nanj, kot so genetski dejavnik, spol, družina, izobrazba staršev in vrtec. Predstavljeni so tudi dejavniki, ki pomembno vplivajo na proces začetnega opismenjevanja in s tem na bralno sposobnost. Na področju tekočnosti branja so predstavljeni kriterij in strategije za razvijanje tekočnosti branja po Sonji Pečjak (2012). Opisani so dejavniki, ki vplivajo na otrokovo besedišče, kot sta družina in izobrazba staršev, saj je bilo veliko otrok iz raziskave priseljencev. Omenjena je tudi problematika vključevanja učencev tujcev oziroma priseljencev v šolski proces. V empiričnem delu je predstavljen preizkus glasnega branja učencev 3. razreda pri branju neumetnostnega besedila, pri čemer so bili predmet opazovanja čas branja, ritem, izraznost in število napak. Po glasnem branju so učenci odgovarjali na vprašanja nižje in višje ravni, ki so zahtevala prepoznavanje podatkov iz besedila in sklepanje na podlagi predznanja. Za namen analize in interpretacije rezultatov sta bili oblikovani dve skupini: S1, v kateri je bilo več učencev tujcev in S2, v kateri je bilo manj učencev tujcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali so med učenci omenjenih dveh skupin razlike v času glasnega branja, v ritmu in izraznosti branja, v storjenem številu napak pri glasnem branju in razumevanju vprašanj nižje in višje strani. Na koncu sledita še analiza in interpretacija ankete, ki je bila izvedena med učitelji prvega in tretjega VIO o uporabi strategij in kriterijev tekočnosti branja pri pouku ter o upoštevanju didaktičnih priporočil za področje branja v skladu z Učnim načrtom za slovenščino. Anketi sta bili izvedeni z namenom ugotoviti, ali učitelji obeh vzgojno-izobraževalnih obdobij v enaki meri vključujejo strategije in dejavnosti za razvoj tekočnosti branja pri pouku in njihovo mnenje tudi mnenje o tem, ali menijo, da se je bralna pismenost v primerjavi s preteklimi leti poslabšala ali izboljšala.
Ključne besede:poslušanje, govorjenje, branje, tekočnost branja, glasno branje, neumetnostno besedilo, učenci tujci
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Klar Zadravec]
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-79274 Novo okno
UDK:811.163.6:028.5(043.2)
COBISS.SI-ID:70968579 Novo okno
Datum objave v DKUM:27.07.2021
Število ogledov:1115
Število prenosov:163
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KLAR ZADRAVEC, Saša, 2021, Ugotavljanje tekočnosti branja učencev pri glasnem branju neumetnostnega besedila [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : S. Klar Zadravec. [Dostopano 16 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79274
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.06.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Determining pupils' reading fluency in reading a nonfiction text aloud
Opis:The purpose of the master's thesis is to determine the fluency of the third-grade pupils in reading a nonfiction text aloud and the incentives of the 1st and 3rd educational period teachers in encouraging their pupils to read aloud in terms of accuracy, rhythm, expressiveness and speed. The theoretical part presents three communication activities that significantly affect the development of reading skills and thus also the reading fluency: listening, speaking and reading. The child’s speech development and factors influencing it, such as genetic factor, gender, family, parental education, and kindergarten, are described. Factors that significantly influence the initial literacy process and thus the reading ability are also presented. In the field of reading fluency, criteria and strategies for developing reading fluency according to Sonja Pečjak (2012) are presented. Factors influencing children’s vocabulary, such as family and parental education, are described, as many children in our research were foreign immigrants. The issue of including foreign pupils or immigrants in the school process was also addressed. The empirical part presents a test of reading aloud a nonfiction text of 3rd grade pupils, observing the reading time, rhythm, expressiveness and number of errors. After reading aloud, pupils answered lower- and higher-level questions that required recognizing data from the text and reasoning based on prior knowledge. For the purpose of analysis and interpretation of the results, two groups were formed: S1, in which there were more foreign pupils and S2, in which there were fewer foreign pupils. The purpose of the research was to determine whether there were differences between the pupils of the two groups in the time of reading aloud, in the rhythm and expressiveness of reading, in the number of errors made in reading aloud and in the understanding of the lower- and higher-level questions. In the end, there is an analysis and interpretation of a survey conducted among teachers of the first and third educational period on the use of strategies and criteria for reading fluency in the lessons and on the implementation of didactic recommendations for reading in accordance with the Curriculum for Slovene. The aim of the survey was to find out whether teachers of both educational periods equally include strategies and activities for the development of reading fluency in teaching process as well as their opinion on whether they believe that reading literacy has deteriorated or improved compared to previous years.
Ključne besede:listening, speaking, reading, reading fluency, reading aloud, a nonfiction text, foreign pupils


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici