| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Soočanje študentov zdravstvene nege s stresom na klinični praksi
Avtorji:ID Ošlaj, Matej (Avtor)
ID Mlinar Reljić, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Fijačko, Nino (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Oslaj_Matej_2020.pdf (742,38 KB)
MD5: 86892954770FEAC58F1E0416A7912AD5
PID: 20.500.12556/dkum/af2db479-05b4-41ac-a2b8-dd1931d37314
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Študenti zdravstvene nege so tekom študija izpostavljeni številnim stresorjem, tako v izobraževalni ustanovi kot tudi na klinični praksi. Vodilo zaključnega dela je preučiti stresorje in kako se z njimi študenti zdravstvene nege soočajo ter spoprijemajo v času študija Zdravstvene nege. V zaključnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja. Raziskavo smo izvedli med študenti zdravstvene nege na eni izmed zdravstvenih fakultet za severovzhodu Slovenije, ki izvaja dodiplomski študijski program Zdravstvena nega. Kot instrument zbiranja podatkov smo uporabili vprašalnik sestavljen iz treh sklopov (demografski podatki, lestvici Perceived Stress Scale in Coping Behaviours Inventory). Rezultate raziskave smo statistično obdelali s pomočjo računalniških programov Microsoft Word in Excel 2019 ter IBM SPSS Statistics 26. V raziskavi je sodelovalo 98 študentov. Z raziskavo smo ugotovili, da študenti zdravstvene nege na klinični praksi najpogosteje doživljajo stres zaradi učiteljev in zdravstvenega osebja (2,75 ± 0,63) ter zaradi neskladja med teorijo in prakso (3,37 ± 0,92). Študenti zdravstvene nege se s stresom najpogosteje soočajo na način, da ostanejo pozitivni v dani situaciji (3,45 ± 0,61) ter da ohranijo pozitiven odnos pri soočanju z življenjskimi dogodki (3,91 ± 0,90). Pozitivizem predstavlja glavno vodilo pri soočanju s stresom. Študente zdravstvene nege je potrebno spodbujati k soočanju s stresom na pravilen način. Prav tako je potrebno klinične mentorje usposobiti, da nudijo ustrezno pomoč študentu, ko mu stres predstavlja težavo.
Ključne besede:študenti, zdravstvena nega, klinična praksa, stres, soočanje
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Ošlaj]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-76785 Novo okno
UDK:159.944.4:614.253.4(043.2)
COBISS.SI-ID:26353667 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ITN9ZCEM
Datum objave v DKUM:02.09.2020
Število ogledov:5377
Število prenosov:407
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
OŠLAJ, Matej, 2020, Soočanje študentov zdravstvene nege s stresom na klinični praksi [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Ošlaj. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=76785
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:06.07.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Coping with stress at clinical practice among nursing students
Opis:Nursing students are exposed to a number of stressors during their study path, both in ther clinical practice and at educational institution. Stress cannot be avoided, but nursing students can deal with in the right way and reducing the negative stress that works on them. In the final thesis, we used quantitative research methodology. The research was conducted among nursing students from one of the faculties of health care in the area of northeastern Slovenia, which is pursuing an undergraduate nursing program. 98 nursing students participated in the survey. As a data collection instrument, we used a three-part questionnaire containing the Perceived Stress Scale (PSS) and Coping Behaviors Inventory (CBI). The survey results were statistically processed in Microsoft Word and Excel 2019 and IBM SPSS Statistics 26. The study found that nursing students in clinical practice most often experience stress due to teachers and medical staff (2.75 ± 0.63) and due to the mismatch between theory and practice (3.37 ± 0.92). Nursing students most often cope with stress by staying positive in a given situation (3.45 ± 0.61) and maintaining a positive attitude in coping with life events (3.91 ± 0.90). Nursing students are experiencing stressors in clinical practice, but they knew how to cope with them. Positivism is the their main guide in dealing with stress. Knowledge of stressors and coping with them presents opportunities for further research. Nurisng students need sto be encouraged to deal with stressors in the right way. Clinical mentors needs to be trained to offer appropriate assistance to students, when stress become a real problem for them.
Ključne besede:students, nursing care, clinical practice, stress, coping


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici