Title: | Vloga šole pri socialnem izključevanju uporabnikov drog |
---|
Authors: | ID Erjavec, Barbara (Author) ID Vršnik Perše, Tina (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Erjavec_Barbara_2019.pdf (1007,43 KB) MD5: 7A660DFBEEE8AE2DD867D79383A7DB53 PID: 20.500.12556/dkum/82e6b64a-d83c-439f-ad96-124e7bedd4a1
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Droge so danes globalen problem. Zaradi vse večje razširjenosti drog je ta posledično precej razširjena tudi med mladostniki. Droge so danes lahko dostopne, ponudba in raznolikost drog sta veliki, mladi pa vse več posegajo po drogah. Ugotavljali smo, da je uporaba drog zaradi svojih učinkov na telo povezana z zmožnostjo učenja, posledično pa z učnim uspehom. Prav tako avtorji navajajo, da so odvisni od drog pogosto marginalizirani in stigmatizirani.
V magistrskem delu nas je zanimala povezava med uporabo drog med srednješolsko mladino v Sloveniji in njihovo marginalizacijo. Raziskovali smo socialno izključenost uporabnikov drog in njihov učni uspeh v času šolanja. Pozornost smo namenili tudi preventivi, ker menimo, da je le-ta v šolah zelo pomembna. V raziskavi smo uporabili intervjuje (bivših) uporabnikov drog, intervjuje s svetovalnimi delavci slovenskih srednjih šol in intervju s svetovalko društva ArsVitae za pomoč uporabnikom drog.
Ugotovitve in teoretične predpostavke pričajo, da se večina mladostnikov z drogo prvič sreča v času šolanja, med vrstniki. Prav tako ugotavljamo pomembnost vrstnikov v času odraščanja, sploh kar se tiče uporabe drog, vrstnikov kot preventivni dejavnik uporabe drog ne zaznavamo. Prav tako ugotavljamo, da je zelo pomembno, katero vrsto droge uporablja posameznik, v kakšni količini in kako pogosto. Vse to vpliva na socialno izključenost in učno uspešnost. Lahko pa posplošimo, da po večini imajo uporabniki drog slabši učni uspeh, marginalizacije pa v srednjih šolah zaenkrat ne zaznavajo, saj je mladostnikom uporabo drog lahko prikriti, primeri težkih odvisnikov, kjer so težave jasno vidne, pa so redki. Šola kot izobraževalna institucija lahko s svojim preventivnim delovanjem pomembno vpliva na uporabo drog med mladostniki. Prav tako je šola prostor, kjer mladostniki preživijo večino svojega časa, oblikujejo se vrstniške skupine, v katerih nemalokrat prihaja tako do stika z drogami, kakor tudi do marginalizacije. Šola lahko s svojimi preventivnimi programi in delovanjem na področju socialne izključenosti pripomore k večji ozaveščenosti uporabe drog med mladostniki in prav tako glede stigme in marginalizacije na področju drog. |
---|
Keywords: | droge, vrstniki, vrstniške skupine, marginalizacija, stigma, učna uspešnost, preventiva |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [B. Erjavec] |
---|
Year of publishing: | 2019 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-75509  |
---|
UDC: | 37.01:613.8(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 25025288  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:HGOHPCDS |
---|
Publication date in DKUM: | 07.01.2020 |
---|
Views: | 1475 |
---|
Downloads: | 256 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
ERJAVEC, Barbara, 2019, Vloga šole pri socialnem izključevanju uporabnikov drog [online]. Master’s thesis. Maribor : B. Erjavec. [Accessed 18 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=75509
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |