Naslov: | Opus Ivane Kobilce v interpretaciji likovnih kritikov |
---|
Avtorji: | ID Plaftak, Tea (Avtor) ID Ciglenečki, Marjeta (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Plaftak_Tea_2019.pdf (2,72 MB) MD5: 75F0381609AC7A6315EFF93CCA35E5A9 PID: 20.500.12556/dkum/252b38af-6427-4661-93f9-8daacb9c425c
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Predmet pričujočega magistrskega dela je opus in značaj slikarke Ivane Kobilca (1861–1926), kakor so ju interpretirali likovni kritiki od konca 19. stoletja do današnjih dni.
Rojena Ljubljančanka je večino svojega življenja in predvsem leta umetniškega ustvarjanja preživela izven rojstnega mesta. Svojo pot je iz Ljubljane kot osemnajstletna nadaljevala na Dunaju, v Münchnu, Parizu, Sarajevu in Berlinu, svoj življenjski in umetnostni krog pa sklenila v Ljubljani. Umetnica je bila od samih začetkov deležna pozornosti kritike, raziskovalcev, novinarjev, umetnostnih zgodovinarjev, umetnostnih poročevalcev in širše javnosti.
Prvi del magistrske naloge se ukvarja s stanjem raziskav, ki je, glede na Kobilčino priljubljenost, zelo obsežno, saj vključuje poročanja, razmišljanja in dognanja piscev ter kritikov v več kot 130-ih letih. Zaradi obsežnosti sem stanje raziskav obravnavala kronološko, medtem ko je vsebinsko razdeljeno na dva dela: poročanje in kritika ob razstavah ter Kobilčin značaj, kakor so ga interpretirali različni pisci. Stanje raziskav je pokazalo, da so sliko o Kobilci v začetkih »ustvarjali« moški pisatelji z le redkimi izjemami. Slednje se je spremenilo z letom 1950, ko so o Kobilci začele pisati predvsem ženske. Želja umestiti Kobilco v »mrežo« točno določenega umetniškega sklopa, dogajanj ali gibanj je vseskozi prisotna. Slednja je najbolj izražena s poskusi umestitve Ivane Kobilca v sklop feministične umetnosti na prelomu 20. v 21. stoletje.
V nadaljevanju sledi analiza najnovejše Kobilčine retrospektivne razstave Narodne galerije iz leta 2018 in spremljajočih kritiških besedil. Dognanja spremljajoče monografije, še zlasti pa enega izmed avtorjev, Jureta Mikuža, so bistveno pripomogla »izluščiti« najkakovostnejše poudarke kritiških razmislekov preteklih obdobij, prav tako pa se je slednja pokazala kot
logično nadaljevanje in nadgradnja razstave iz leta 1979 ter poglobljene študije v spremnem katalogu, ki jo je napisala Špelca Čopič. |
---|
Ključne besede: | Ivana Kobilca, Ferdo Vesel, realizem, impresionizem, kritika, kritiki, feminizem |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [T. Plaftak] |
---|
Leto izida: | 2019 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-73191  |
---|
UDK: | 7.072.3(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24456968  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:WTIHZMCD |
---|
Datum objave v DKUM: | 26.03.2019 |
---|
Število ogledov: | 1436 |
---|
Število prenosov: | 171 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
PLAFTAK, Tea, 2019, Opus Ivane Kobilce v interpretaciji likovnih kritikov [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Plaftak. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=73191
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |