| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Piezoelektrične voziščne konstrukcije
Avtorji:ID Ploh, Matija (Avtor)
ID Žlender, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Lenart, Stanislav (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Ploh_Matija_2018.pdf (3,83 MB)
MD5: 54E3D0149E9E830804720255BAAF650D
PID: 20.500.12556/dkum/dd725aa2-8ee2-4ff0-9eab-3954996f54e7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Opis:V magistrskem delu so prikazani postopki dimenzioniranja voziščne konstrukcije z uporabo tehničnih specifikacij za ceste in pridobitev vseh parametrov za dimenzioniranje. Opisane so tudi tri posebne vrste energijskih cest, ki ustvarjajo električno energijo: termoelektrične, solarne in piezoelektrične. Pri termoelektrični voziščni konstrukciji se spremeni dimenzioniranje, pri solarni voziščni konstrukciji se spremenijo vozne lastnosti in dimenzioniranje, medtem ko pri piezoelektričnih voziščnih konstrukcijah tako dimenzioniranje kot vozne lastnosti ostanejo enake. V nadaljevanju je predstavljena analiza uporabe piezoelektrične voziščne konstrukcije. Ta se izvede z uporabo piezoelektričnega materiala, vgrajenega v obrabni sloj voziščne konstrukcije. Piezoelektrični material se pri obremenitvi vozila deformira in s tem ustvarja električno energijo. Analiza je opravljena z uporabo dveh metod – kolesne sledi in uteži. Predstavljeni so rezultati meritev in analize z oceno upravičenosti, na podlagi česar je ugotovljeno, da pridobljena energija ni dovolj velika, ker so stroški gradnje previsoki, zatorej se naložba po desetih letih ne povrne.
Ključne besede:dimenzioniranje, voziščne konstrukcije, laboratorijska analiza, piezoelektrični učinek, piezoelektrika
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Ploh]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-69910 Novo okno
UDK:625.7/.8:537.226.88(043.2)
COBISS.SI-ID:21450262 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:FLCXF7Z6
Datum objave v DKUM:28.03.2018
Število ogledov:1666
Število prenosov:142
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FG
:
PLOH, Matija, 2018, Piezoelektrične voziščne konstrukcije [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Ploh. [Dostopano 27 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=69910
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:13.03.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Piezoelectric pavement structures
Opis:Master’s thesis represents the procedures for dimensioning the pavement structure using the Technical Specifications for roads and obtaining all parameters for dimensioning. There are also three specific types of energy roads that generate electricity: thermoelectric, solar and piezoelectric. In the thermoelectric pavement structure, the dimensioning changes, the dimensioning of the solar pavement structure changes, as well as the driving characteristics, the dimensioning and driving properties of the piezoelectric pavement structure remain the same. An analysis of the use of a piezoelectric pavement structure is presented. This is done using a piezoelectric material embedded in the wearing layer of the pavement structure. The piezoelectric material deforms when the vehicle is loaded and thus generates electricity. The analysis is carried out using two methods, wheel tracks and weights. The results of the measurements and analyzes are presented with the eligibility assessment, from which we conclude that the energy obtained is not large enough because the construction costs are too high and the investment after ten years has not been returned.
Ključne besede:dimensioning, pavement structures, laboratory analysis, piezoelectric effect, piezoelectric


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici