Title: | Tehnika vizualizacije kot možen način zmanjšanja stresa, povezanega s preizkusi znanj, pri učencih osnovne šole |
---|
Authors: | ID Kovačič, Urška (Author) ID Košir, Katja (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Kovacic_Urska_2017.pdf (1,14 MB) MD5: F7C8C4A29069E6CDE1ABF6415FA1D1C1
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | V magistrskem delu preučujem stres, ki je povezan z ocenjevanjem znanja, ter tehnike vizualizacije, in sicer kot možen način spoprijemanja s tem stresom. V teoretičnemu predstavim strah, stres, njune najpogostejše razloge pojavljanja v povezavi s šolo, predvsem v okviru ocenjevanja znanja. Predstavim tehniko vizualizacije, kot možno rešitev za preprečevanje oz. zmanjšanje stresa. Strah je normalen pojav, ki človeka varuje, vendar pa lahko tudi škoduje, če se pojavlja zelo pogosto in v preveliki meri,. Strah lahko otroku onemogoči, da bi ta pokazal svoje znanje. Predvsem mlajšim otrokom lahko ocenjevanje šolskega znanja predstavlja dejavnik stresa. Vse več sodobnih raziskav in dokazov se nanaša različne tehnike sproščanja, kot je vizualizacija, s katero lahko vplivamo na naše misli, da dosežemo spremembo v čustvenem doživljanju in vedenju. V empiričnem delu naloge sem želela z raziskavo ugotoviti, kaj je najpogostejši vzrok strahu pred testom, ali učna uspešnost vpliva na doživljanje stresa pri učencih ter ali je vizualizacija učinkovita tehnika, s katero lahko zmanjšamo stres pri učencih pred pisanjem testa. V raziskavi je sodelovalo 49 učencev enega 5. razreda osnovne šole. Učinkovitost vizualizacije za odpravo stresa pred testom sem preverjala z uporabo vprašalnika, ki med drugim vsebuje 5-stopenjsko ocenjevalno lestvico, s katero sem pridobila podatke o počutju učencev in doživljanju stresa. Stopnjo doživljanja stresa sem merila dvakrat, enkrat pred pisanjem preizkusa znanja brez predhodne vizualizacije in drugič pred naslednjim pisanjem testa s predhodno izvedeno vizualizacijo. Iz zbranih podatkov sem ugotovila, da učencem najpogostejši stresor pred preverjanjem znanja predstavljata strah pred slabo oceno in strah pred starši oz. kaznijo. Rezultati ne kažejo statistično značilne povezave med učno uspešnostjo in stopnjo doživljanja stresa, kaže pa se statistično značilna razlika v stopnji doživljanja stresa med dečki in deklicami. Stopnja doživljanja stresa se je pri deklicah izkazala za večjo skoraj v vseh znakih doživljanja stresa, ki temeljijo na uveljavljenih opredelitvah stresa. Ugotovila sem tudi, da se je raven stresa pri učencih z izvajanjem vizualizacije znižala. Opaziti je bilo pozitivne učinke vizualizacije, kot so večja sproščenost, manjši občutek tesnobe, nelagodja, vznemirjenosti, panike, živčnosti in zaskrbljenosti, tudi občutek slabosti v želodcu je manjši, učenci pa so zaradi manjšega stresa tudi manj pozabljali naučeno učno snov. Učenci so poročali, da jim tehnika vizualizacije v večini predstavlja zelo učinkovit način odpravljanja stresa pred pisanjem testa. |
---|
Keywords: | strah, stres, anksioznost, sproščanje, vizualizacija, ocenjevanje znanja |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [U. Kovačič] |
---|
Year of publishing: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-66166  |
---|
UDC: | 37.015.3:159.944.4(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 23269896  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:ZFFGUJS0 |
---|
Publication date in DKUM: | 16.08.2017 |
---|
Views: | 1787 |
---|
Downloads: | 380 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | PEF
|
---|
:
|
KOVAČIČ, Urška, 2017, Tehnika vizualizacije kot možen način zmanjšanja stresa, povezanega s preizkusi znanj, pri učencih osnovne šole [online]. Master’s thesis. Maribor : U. Kovačič. [Accessed 18 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=66166
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |