Title: | Kultura in motivacija na delovnem mestu na primeru dveh držav |
---|
Authors: | ID Škerget, Metod (Author) ID Treven, Sonja (Mentor) More about this mentor...  ID Mumel, Damijan (Comentor) |
Files: | MAG_Skerget_Metod_2017.pdf (2,54 MB) MD5: 4197BE30102DA096712C85348E04957C
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | V magistrski nalogi smo predstavili dva zelo pomembna pojma, ki sta ključna za dobro delovanje podjetja in njegovih zaposlenih.
V prvem delu, ki je bil teoretičen, smo predstavili pojma kultura in motivacija ter državi, v katerih je potekala raziskava – Slovenijo in Španijo. V sklopu kulture smo opredelili kulturo, njeno vlogo, ravni kulture, razvrščanje nacionalnih kultur, kulturni šok, dimenzijo in sestavo kulture. V sklopu motivacije pa smo opredelili motivacijo samo, vrste motivov, motivacijsko strukturo in modele, lestvico delovnih motivov, motivacijske dejavnike in kako uničiti motivacijo. V sklopu predstavitve držav pa smo se osredotočili predvsem na njune poslovne običaje, gospodarstvo, prebivalstvo in državno ureditev.
V drugem, empiričnem delu, pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika naredili raziskavo in skušali ugotoviti, kateri so najučinkovitejši motivacijski dejavniki na delovnem mestu v Španiji in Sloveniji. Izpostavili smo najučinkovitejše dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih.
Na podlagi pridobljenih anketnih vprašalnikov smo naredili analizo podatkov s pomočjo programa IBM SPSS Statistics. Analizirali smo vsak dejavnik posamezno in naredili primerjavo med državama. Rezultate, ki smo jih pridobili, smo nato povzeli in zapisali naše ugotovitve. Rezultate smo prikazali tudi grafično, in sicer s prej omenjenim programom. Z rezultati lahko podjetje izboljša motiviranje svojih zaposlenih.
Dandanes se vedno več organizacij zaveda, kako pomembna sta kultura, v kateri podjetje posluje, in motivacija na delovnem mestu. Če v podjetju ne poznajo kulture, v kateri poslujejo, lahko nehote pride do veliko napačnih odločitev pri poslovanju. Prav tako morajo v podjetju poznati tujo kulturo, če želijo uspešno motivirati svoje zaposlene, saj lahko napačni načini motiviranja povzročijo demotivacijo pri zaposlenih.
Zelo pomembno je, da imamo na delovnem mestu zadovoljnega in motiviranega zaposlenega. To bi moral biti eden izmed glavnih ciljev vsakega podjetja. Zadovoljen in motiviran delavec bo bolj predan podjetju in bo bolje opravljal svoje delo, kar se bo kazalo v uspešnosti podjetja. |
---|
Keywords: | Kultura, ravni kulture, dimenzije kulture, sestavine kulture, kulturni šok, motivacija, vrste motivov, motivacijska struktura, motivacijski modeli, motivacijski dejavniki, anketni vprašalnik, Slovenija, Španija. |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [M. Škerget] |
---|
Year of publishing: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-65404  |
---|
UDC: | 331.1 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12765980  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:CKQHLJI7 |
---|
Publication date in DKUM: | 07.07.2017 |
---|
Views: | 1367 |
---|
Downloads: | 324 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
ŠKERGET, Metod, 2017, Kultura in motivacija na delovnem mestu na primeru dveh držav [online]. Master’s thesis. Maribor : M. Škerget. [Accessed 14 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=65404
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |