| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Problematika poučevanja bioloških vsebin v slovensko-madžarskih dvojezičnih šolah v Prekmurju
Avtorji:ID Kepe, Vanja (Avtor)
ID Šorgo, Andrej (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Kepe_Vanja_2016.pdf (1,41 MB)
MD5: 7A7BBCB52907AF44082E01D2B3A7CB03
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Dvojezično poučevanje poteka na Primorskem in v Prekmurju, kjer se nahajata manjšini. Na Primorskem italijanska manjšina in v Prekmurju madžarska manjšina. Naša tema magistrskega dela je bilo raziskati, s katerimi težavami dvojezičnega poučevanja se srečujejo učitelji in učenci na dvojezičnih osnovnih šolah v Prekmurju in edini srednji dvojezični šoli v Prekmurju. To smo dosegli s pomočjo intervjujev učiteljev in izpolnjenimi vprašalniki učencev in dijakov. Zanimalo nas je, če se učenci, dijaki in učitelji soočajo s kakršnimi koli težavami pri dvojezičnem poučevanju in kakšne so te težave. Na podlagi pridobljenih rezultatov in iz njih izpeljanih ugotovitev, s katerimi težavami se srečujejo učitelji, učenci in dijaki, smo poskušali ponuditi rešitve in ugotoviti ali je dvojezično poučevanje dojeta prednost ali slabost. Z magistrskim delom smo želeli tudi preostalim, ki ne živijo na območju dvojezičnosti, predstaviti, kako poteka dvojezično poučevanje, v čem se razlikuje od enojezičnega in katere so prednosti in slabosti dvojezičnega poučevanja. Učitelji se srečujejo več ali manj z enakimi težavami, ki pa z leti pridobljenih izkušenj počasi upadejo, oziroma se ovire z leti zmanjšujejo. Še največjo oviro jim predstavlja pomanjkanje strokovne literature v madžarskem jeziku, ki si jo morajo priskrbeti sami. Učenci in dijaki imajo različen pogled na dvojezičnost. Nekateri si želijo dvojezičnega poučevanja, drugi ne. Večina uporablja madžarski jezik le kot pomoč pri ustnem spraševanju, kljub temu pa odgovarjajo in pišejo pisne naloge v slovenskem jeziku. Uspešnost odpravljanja težav dvojezičnosti, če jih učenec ali dijak ima, je odvisna tudi od stopnje znanja jezikov.
Ključne besede:dvojezična šola, dvojezično poučevanje, dvojezičnost v Prekmurju, problematika dvojezičnosti
Kraj izida:Maribor
Založnik:[V. Kepe]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60484 Novo okno
UDK:37.091.2:57/59:81'246.2 (497.411)(043.2)
COBISS.SI-ID:22455048 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DCVIJK1H
Datum objave v DKUM:23.08.2016
Število ogledov:1110
Število prenosov:132
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
KEPE, Vanja, 2016, Problematika poučevanja bioloških vsebin v slovensko-madžarskih dvojezičnih šolah v Prekmurju [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : V. Kepe. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=60484
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Problems of teaching biological issues in bilingual slovene-hungarian schools in Prekmurje
Opis:Bilingual teaching is practised in Primorska and Prekmurje where we find the minorities. In Primorska we have the Italian minority and in Prekmurje we can find the Hungarian minority. The research wads focused on the obstacles faced by the teachers teaching in bilingual primary schools and the only bilingual secondary school in Prekmurje. We achieved this through interviewing the teachers. We were wondering if the students face any problems with bilingual teaching and what these problems are. These results were obtained with the help of question polls. Based on the gained results and findings of what problems face both students and teachers we tried to come up with a solution and determine if bilingual teaching is an advantage or a disadvantage. The aim was also to reach out to others, those who do not live in bilingual areas and introduce to them how bilingual teaching is executed, how it differs from regular teachings and what are the positive and the negative sides. The results were partly predictable. The teachers more or less face the same problems but with years of experience in the filed the problems are minimized. Pupils and students have different views on the bilingual teaching program. Some welcome it and others do not. The success of their progress is based on their knowledge of languages.
Ključne besede:bilingual school, bilingual teaching, bilingualism in Prekmurje, problems with bilingualism


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici