Naslov: | Primerjava vplivov različnih strategij poučevanja na kakovost in trajnost znanja o členonožcih |
---|
Avtorji: | ID Hajdinjak, Zdravka (Avtor) ID Šorgo, Andrej (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Hajdinjak_Zdravka_2016.pdf (2,39 MB) MD5: 0250ACA5896A6A07DDC38CBB4518FB17
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
|
---|
Opis: | V naš izobraževalni sistem sta se v strategije poučevanja v večji meri začela vključevati izkustveni in raziskovalni pristop. Bistvo izkustvenega pristopa je, da učenci sami preizkušajo in so čim bolj aktivni. V našem magistrskem delu smo izvajali in vrednotili različne učne strategije ter primerjali vpliv le-teh na kakovost in trajnost znanja o členonožcih. Členonožce smo izbrali zaradi izjemnega ekološkega pomena in pomena, ki ga imajo npr. v medicini, farmaciji, kmetijstvu in genskem inženirstvu. V raziskavi je sodelovalo 469 srednješolcev, petih različnih srednjih šol in sedmih različnih programov. Anketirani so bili različne starosti, in sicer ena skupina dijaki 1. letnika, druga skupina dijaki 3. letnika. Na podlagi podatkov, ki smo jih zbrali z anketiranjem dijakov 1. letnika, smo ugotovili, da je znanje učencev ob vstopu v srednješolsko izobraževanje zadovoljivo in primerno glede na strategije poučevanje, ki so jih anketirani navajali. Priporočamo, da učitelji pri poučevanju vsebin o živalih vključujejo poleg slikovnega gradiva še živalski material (žive ali mrtve živali), obiske živalskih vrtov, akvarijev oz. akvaterarijev, obiske čebelarjev, sadjarjev in kmetov. Pomembno se nam zdi, da pri izvajanju omenjenih vsebin dobijo učenci znanje o celostnem razumevanjnu življenja. V razredu smo z dijaki 3. letnika izvedli poučevanje vsebin o členonožcih tako, da smo pri tem uporabili različne vrste materialov. Uporabili smo slikovno gradivo, plastične oz. gumijaste modele in mrtve živali. Z izvajanjem različnih učnih strategij smo ugotovili, da je najbolj učinkovita kombinacija različnih strategij in uporaba različnih materialov, saj so anketirani na ta način pridobili kakovostnejše znanje. Predlagamo, da se pri poučevanju vseh tistih vsebin o živalih, kjer je to možno (če niso objekt poučevanje nevarne, ogrožene, nedostopne ali iz kateregakoli drugega vidika sporne živali) učitelji čim pogosteje odločajo za uporabo le-teh. |
---|
Ključne besede: | izkustveno poučevanje, členonožci, slikovno gradivo, plastični modeli, mrtve živali, kakovostno znanje |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [Z. Hajdinjak] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-58751  |
---|
UDK: | 37.091.31:595.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22395656  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:VCFI6CER |
---|
Datum objave v DKUM: | 01.08.2016 |
---|
Število ogledov: | 1465 |
---|
Število prenosov: | 174 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FNM
|
---|
:
|
HAJDINJAK, Zdravka, 2016, Primerjava vplivov različnih strategij poučevanja na kakovost in trajnost znanja o členonožcih [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : Z. Hajdinjak. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=58751
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |