| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:The importance of education of future elementary teachers about modern biotechnology issues
Avtorji:ID Ambrožič-Dolinšek, Jana (Avtor)
ID Šorgo, Andrej (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-BLQAK5HP
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:The tremendous development of science and technology has influenced many aspects of our everyday lives, society and environment. A good example of such technology is biotechnology. However, besides its promise, this technology has also raised several controversial issues to which answers are not easily available. With increasing knowledge and applications on one side and controversy on the other the teaching of science is, anything but easy. Development of competencies for these issues, and questions like why, when, and how to integrate modern biotechnology into science education are becoming prominent in the near future. Nowadays, when we are confronted with issues of varying degrees of complexity and importance, it is necessary that teachers at all levels of education have the basic tools to cope with these issues. This is one of reason why we have attempted to establish what kind of knowledge, values and opinions about genetic engineering and genetically modified organisms (GMOs) are characteristic for the students, future Elementary Teachers, at three Slovene Faculties of Education. We collected answers of 360 questionnaires from pre-service elementary school teachers and analysed their statements from the field of general and classical genetics, modern biotechnology, legislation and the acceptance of different kind of GMOs. Prospective teachers have some knowledge of general and classical genetics and less knowledge about the use of modern biotechnology. They have concerns and fears about different kind of GMOs, mostly negative attitudes towards different kinds of GMOs, or they hold no strong opinions about them. Microorganisms and plants are generally more acceptable than GM animal. Furthermore, more knowledge does not mean that individual GMOs are more acceptable.
Ključne besede:genetically modified organisms, GMO, students of elementary education, biotechnology, knowledge
Leto izida:2011
Št. strani:str. 85-92
Številčenje:Vol. 54, št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-55997 Novo okno
UDK:604.6:37.091
COBISS.SI-ID:18848264 Novo okno
ISSN pri članku:1408-3671
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3HPAQSK5
Datum objave v DKUM:21.12.2015
Število ogledov:6801
Število prenosov:54
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
AMBROŽIČ-DOLINŠEK, Jana in ŠORGO, Andrej, 2011, The importance of education of future elementary teachers about modern biotechnology issues. Acta biologica slovenica [na spletu]. 2011. Vol. 54, no. 2, p. 85–92. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-BLQAK5HP
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Acta biologica slovenica
Skrajšan naslov:Acta biol. slov.
Založnik:Društvo biologov Slovenije
ISSN:1408-3671
COBISS.SI-ID:68526592 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Pomen izobraževanja bodočih učiteljev razrednega pouka o biotehnologiji
Opis:Izjemen razvoj znanosti in tehnologije vpliva na številne vidike vsakdanjega življenja posameznika, družbe in okolja. Dober primer tovrstne tehnologije je biotehnologija. Poleg številnih obetov so s to tehnologijo povezana nekatera sporna vprašanja, na katera ni enostavnih odgovorov. Povečevanje znanj in uporabe na eni in polemik, na drugi strani, je razlog, da je poučevanje biotehnologije vse prej kot lahko. Kako usposobiti bodoče učitelje za obravnavo takih in podobnih tem in zakaj, kdaj in kako vključiti sodobno biotehnologijo v izobraževanje postaja pomembno za bližnjo prihodnost. Zato je nujno, da bi bili učitelji na vseh ravneh izobraževanja usposobljeni za obravnavo takih in podobnih tem. To je bil tudi eden od razlogov, zakaj smo želeli ugotoviti, kakšno je znanje, kakšne so vrednote in mnenja o genskem inženiringu in gensko spremenjenih organizmih (GSO) študentov, bodočih osnovnošolskih učiteljev treh slovenskih pedagoških fakultet (Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani, Univerze na Primorskem). Zbrali smo odgovore anketnih vprašalnikov 360 bodočih učiteljev razrednega pouka, v katerih so se bodoči osnovnošolski učitelji opredelili do trditev s področja splošne in klasične genetike, moderne biotehnologije, zakonodaje ter sprejemanja različnih GSO. Bodoči učitelji razrednega pouka imajo nekaj znanja o splošni in klasični genetiki in manj znanja o uporabi moderne biotehnologije, velikokrat slabo sprejemajo različne GSO ali nimajo jasno izraženega mnenja o njih, pri čemer so mikroorganizmi in rastline v splošnem bolj sprejemljivi kot GS živali. Več znanja nikakor ne pomeni, da so posamezni GSO bolj sprejemljivi.
Ključne besede:gensko spremenjeni organizmi, GSO, študenti razrednega pouka, biotehnologija, znanje


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici