| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Spreminjanje položaja učenca v Sloveniji v 20. stoletju
Avtorji:ID Mithans, Monika (Avtor)
ID Ivanuš-Grmek, Milena (Avtor)
Datoteke:.pdf Revija_za_elementarno_izobrazevanje_2012_Mithans,_Ivanus-Grmek_Spreminjanje_polozaja_ucenca_v_Sloveniji_v_20._stoletju.pdf (170,16 KB)
MD5: 5974008E886C507B64CC417F425DE8D6
 
URL http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2012/2012_05_st_2-3_revija.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Položaj učenca je ena od tem v pedagoški teoriji in praksi tako pri nas kot v svetu, ki ji je namenjena pomembna pozornost. Pogled na položaj učenca se je skozi različna obdobja v zgodovini spreminjal, običajno je odseval duh časa, v katerem je nastal. V prispevku na podlagi analize domače strokovne literature analiziramo spreminjanje položaja učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu 20. stoletja. Na osnovi analize ugotavljamo, da se je pogled na položaj učenca na Slovenskem prvič pomembno spremenil po prvi svetovni vojni, ko sta se začela poudarjati aktivna vloga učenca pri pouku in možnost svobodnega odločanja. Druga svetovna vojna je prizadevanja za izboljšanje učenčevega položaja prekinila. Že kmalu po njej so pedagoški teoretiki in praktiki jasno opozarjali na pomen vloge učenca pri pouku. Priča smo številnim razpravam o pomenu spremembe položaja učenca iz objekta v subjekt vzgojno-izobraževalnega dela. Prelomen dogodek v razmišljanju o spremenjenem položaju učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu je predstavljal referat Ive Šegula na prvem pedagoškem kongresu. Zavzela se je za samodejavnost učencev pri pouku in njihov subjektni položaj. Zahteve za izboljšanje učenčevega položaja so se nadaljevale tudi po osamosvojitvi Republike Slovenije in so aktualne še danes. Žal pa ugotavljamo, da so učenci kljub neprestanim težnjam tako teoretikov kot praktikov pri pouku še vedno preveč poslušalci in premalo dejavni.
Ključne besede:učenec, položaj učenca, učna aktivnost, učenci, vzgojno-izobraževalni proces
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2012
Št. strani:str. 55-72
Številčenje:Letn. 5, št. 2/3
PID:20.500.12556/DKUM-52229 Novo okno
ISSN:1855-4431
UDK:37.013(497.4)˝19˝
COBISS.SI-ID:19378440 Novo okno
ISSN pri članku:1855-4431
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RKSAO541
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:1830
Število prenosov:205
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
MITHANS, Monika in IVANUŠ-GRMEK, Milena, 2012, Spreminjanje položaja učenca v Sloveniji v 20. stoletju. Revija za elementarno izobraževanje [na spletu]. 2012. Vol. 5, no. 2/3, p. 55–72. [Dostopano 14 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=52229
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.07.2015

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Changes in pupils' situation in Slovenia in the 20th century
Opis:Pupils situation is an important topic of pedagogical theory and practice in Slovenia and worldwide. During different periods, the views on pupils situation have changed, generally reflecting the spirit of the time in which they emerged. This article analyses the changes in pupils situation throughout the educational process of the 20th century, based on studying domestic and foreign literature. The analysis discovered that the first vital changes to the situation of pupils in Slovenia were recorded after the First World War, when the active role of pupils and their freedom of choice gained more importance. The Second World War interrupted the effort to improve pupils situation. Soon after the War, pedagogical theorists and practitioners called attention to the meaning of pupils role in class. There are numerous discussions on the significance of changing pupils status from being an object to being a subject of the educational work. The turning point in thinking about the changed pupils situation within the educational process was a paper by Iva Šegula, presented at the first pedagogical congress. She strived for self-activity of pupils in class and for their subjective role. The demands to improve pupils situation continued after Slovenia's independence and are still going on. But unfortunately it was discovered that in spite of continuous efforts by theorists and practitioners alike, pupils are too often mere listeners, not engaging sufficiently in class.
Ključne besede:learning activity, pupils, educational process, participation


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Revija za elementarno izobraževanje

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici