Title: | NEKATERI SOCIOLOŠKI VIDIKI ŠOLE KOT DRUŽBENE INSTITUCIJE PRVIH 100 LET ŠOLSTVA V RIMSKIH TOPLICAH |
---|
Authors: | ID Oblak, Jasmina (Author) ID Goriup, Jana (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | UN_Oblak_Jasmina_2015.pdf (3,71 MB) MD5: EFC6F747B29B097FB2F41F15717599A0
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | S tretjim osnovnošolskim zakonom leta 1869 je osnovna šola resnično postala »politicum«, stvar države, na papirju uradno ločena od cerkve in duhovščine. Obiskovali so jo otroci med šestim in štirinajstim letom starosti, kar je med starši in učitelji, posebej na vasi, povzročilo veliko nevšečnosti. Učitelji so v tem času dobili pogoje za boljšo izobrazbo, obljubljeni so jim bili višji dohodki in večja samostojnost.
V nalogi smo želeli predstaviti podeželsko šolo v Rimskih Toplicah med letoma 1859 in 1959. To zgodovinsko obdobje so zaznamovali številni politični dogodki: obe svetovni vojni, razpad Avstro-Ogrske monarhije in nastanek jugoslovanske države. Šola kot institucija se je novim razmeram prilagajala s številnimi reformami in zakoni kljub kritičnim pozivom učiteljev, ki jih je oblast s pridom izkoriščala, jim nalagala vedno več birokratskega dela ter jih vključevala v zunajšolske aktivnosti, hkrati pa hvalila njihovo skromnost in pokorščino, a bila vselej gluha ob njihovi duhovni in materialni stiski.
Šole so se ves ta čas srečevale s prostorskimi, kadrovskimi, finančnimi in materialnimi problemi, kar je vsakič vplivalo na kakovost izobraževanja in raven znanja učenk in učencev.
S pomočjo šolske kronike in ostalih virov smo v nalogi na kratko opisali družbene, politične in gospodarske razmere v državi. Poudarili smo tudi razlike med sprejetimi zakoni in dejanskimi razmerami oziroma problemi, s katerimi so se spopadali vaški učitelji pri vzgoji in izobraževalnem procesu, ko so morali spretno krmariti med še vedno močnim vplivom cerkve na vasi, bogatimi veleposestniki, ki so šolo videli kot odlično sredstvo potujčevanja, ter državo, ki jim je dajala kruh. |
---|
Keywords: | osnovna šola, šolska kronika, družbena institucija, vzgoja, izobraževanje, Rimske Toplice |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [J. Oblak] |
---|
Year of publishing: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-47458-d7787d42-68b9-b221-01fb-f23fc983b137  |
---|
UDC: | 37.018.3:316.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21225224  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:HTFJRH4Q |
---|
Publication date in DKUM: | 11.03.2015 |
---|
Views: | 1699 |
---|
Downloads: | 278 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
OBLAK, Jasmina, 2015, NEKATERI SOCIOLOŠKI VIDIKI ŠOLE KOT DRUŽBENE INSTITUCIJE PRVIH 100 LET ŠOLSTVA V RIMSKIH TOPLICAH [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : J. Oblak. [Accessed 12 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=47458
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |