Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Avtorji:
ID
Vajda, Blaž
(Avtor)
ID
Kegl, Breda
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Škerget, Leopold
(Komentor)
ID
Žunič, Zoran
(Komentor)
Datoteke:
DR_Vajda_Blaz_2013.pdf
(7,04 MB)
MD5: DC683D219573A4DBE05A7AA26E8C8CFF
PID:
20.500.12556/dkum/46e87e63-1e9f-4a7f-b301-bcafb9930087
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Doktorska disertacija
Tipologija:
2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:
FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:
Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Ključne besede:
alternativna goriva
,
sistem za vbrizgavanje goriva
,
tokovne razmere v šobi
,
kavitacija
,
curek goriva
,
računalniška dinamika tekočin.
Kraj izida:
[Maribor
Založnik:
B. Vajda]
Leto izida:
2013
PID:
20.500.12556/DKUM-40463
UDK:
621.436.038:665.753(043.3)
COBISS.SI-ID:
268033024
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:CYAYRSWA
Datum objave v DKUM:
12.07.2013
Število ogledov:
2207
Število prenosov:
277
Metapodatki:
Področja:
KTFMB - FS
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
VAJDA, Blaž, 2013,
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
[na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : B. Vajda. [Dostopano 29 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40463
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Uporaba in ravnanje s hladilno mazalnimi sredstvi (HMS)
Vpliv biogoriv na karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi
Reološke lastnosti past za samozgoščevalne betone
Vpliv biogoriv na karakteristike procesa vbrizgavanja
Polymerization of roadbuilding bitumens using diferent types of artifical polymers
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ocena velikosti premije pri ceni nafte v obdobju 2006-2009
Onesnaževanje slovenskega morja z nafto
Protiglivna in protibakterijska učinkovitost eteričnega olja vrtne materine dušice (Thymus vulgaris)
Analiza marketinškega komuniciranja dveh kozmetičnih blagovnih znamk
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The Influence Of Biofuel Mixtures on Flow Phenomena in Diesel Engine Injectors
Opis:
Fuel spray investigations belong to the field of the two-phase flows witch presents the study of physical fuel property dependent spray characteristics. The research will be focused on different type of fuels under different operating conditions. The investigation of spray development as contributing factor in mixture formation is also very important for the study of processes in internal combustion engine. Existing physical-mathematical model for two phase flows generally gives good results. Several empirical constants are present in sub models and they have significant influence on spray development. They are usually depended on injection system and the geometry of injection nozzle. The improvement of physical-mathematical model including the most influential factors with in the momentum equation for spray development, will enable efficient analysis of spray characteristics of alternative fuels. The model will also include the equations for bubble density and the equation for cavitation occurrence. The parts of equation representing the spray development, formation of bubbles and cavitation will be modelled with the adaptation of knowledge of other authors, where the modified model will be able to predict the spray development more accurately. The work contains both experimental and numerical part. Physical properties of the fuels, characteristics of the fuel injection process and high-speed recordings are described and analysed in the experimental part. The simplified physical-mathematical models is presented in the numerical part. The dissertation shows, that the improvement of standard mathematical model for spray development considering the physical fuel properties, the operating conditions and the injection characteristics enables determination of empirical constants. Additionally the physical-mathematical model can be included. By using of appropriate expressions, the empirical parameters values can be determined and enable predictions of potential problems which could appear in diesel engines during operation with biofuels.
Ključne besede:
alternative fuels
,
fuel injection system
,
in nozzle flow
,
cavitation
,
fuel spray
,
Computation Fluid Dynamics
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj