| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:VARSTVO POTROŠNIKOV KOZMETIČNIH PROIZVODOV
Avtorji:ID Šlaus, Anja (Avtor)
ID Kostanjevec, Boris (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Slaus_Anja_2011.pdf (816,31 KB)
MD5: 4C8FC0571E7737C95CA5298495F6D250
PID: 20.500.12556/dkum/d4cc467b-1c8e-4df5-b765-0a2915269b4e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:POVZETEK V diplomskem delu obravnavam varstvo potrošnikov. Področje je zelo široko, zato sem svoje delo omejila zgolj na kozmetične proizvode. Le-te dnevno uporabljamo in jih dokaj pogosto kupujemo, zato je prav, da se zavedamo svojih pravic in dolžnosti, ki jih imamo kot šibkejša stranka. Varstvo potrošnikov je ena izmed mlajših vej prava. Med samim šolanjem se le redko srečamo s to tematiko, še redkeje smo napoteni na specifične zakone oziroma organizacije, ki nam pri sporu lahko pomagajo. Večina ljudi tako sploh ne ve, kako ravnati in kam se obrniti, ko jim je kratena njihova pravica. Prav bi bilo, da bi vsak poznal vsaj osnovne določbe Zakona o varstvu potrošnika, ki je krovni zakon tega področja v Sloveniji. Obveznosti proizvajalcev, prodajalcev in dobaviteljev so podrobneje napisane (opisane) v drugih predpisih, v katerih je odvisno od proizvoda. Če je to kozmetični proizvod, je seveda v prvi vrsti Zakon o kozmetičnih proizvodih. Uporaba ustreznega predpisa je odvisna tudi od mesta nakupa, če je to trgovina uporabimo Zakon o trgovini, če je lekarna Zakon o lekarniški dejavnosti. V večini potrošniških sporov je problem cena, predvsem napačna označitev le-te. V takšnem primeru ne bo dovolj le poznavanje Zakona o varstvu potrošnikov, ampak bo treba prelistati tudi Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev. Ker je Slovenija članica Evropske unije, smo podvrženi harmonizaciji prava na tem področju. V interesu skupnosti je, da bi bilo pravo v članicah poenoteno, predvsem zaradi skupnega trga. Naloga vsebuje nekaj direktiv oziroma uredb, ki se nanašajo na kozmetične proizvode. Potrošnik si kot šibkejša stranka v sporu le redko lahko privošči sodno pot. Vedno bolj se razvijajo alternativne oblike reševanja sporov, prav tako pa so potrošniku na voljo razne organizacije ter inšpektorati, ki vstopijo v spor.
Ključne besede:Ključne besede: potrošnik, kozmetika, cene, rok trajanja, deklaracija, pravno varstvo, organizacije, evropsko pravo, inšpekcija.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Šlaus]
Leto izida:2011
PID:20.500.12556/DKUM-21658 Novo okno
UDK:34(043.2)
COBISS.SI-ID:4301611 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:GDPPNN9Z
Datum objave v DKUM:03.01.2012
Število ogledov:28260
Število prenosov:257
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
ŠLAUS, Anja, 2011, VARSTVO POTROŠNIKOV KOZMETIČNIH PROIZVODOV [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Šlaus. [Dostopano 17 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=21658
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CONSUMER PROTECTION OF COSMETIC PRODUCTS
Opis:ABSTRACT My Diploma paper deals with consumer protection. This subject is very wide therefore I decided to look only into the part about cosmetic products. We use and buy them daily. Therefore it is very important to be familiar with our rights and obligations in this field. Consumer protection is a more recent law practice. During our education process we are rarely in touch with the area and we are rarely posted to specific laws or organizations which could help us. Majority of us does not know what to do or who to ask when we are being aggrieved. We should be acquainted with the Consumer Protection Act (Zakon o varstvu potrošnikov), this is the main law in this field. Obligations of merchants, producers or suppliers are written in other regulations, in which depends on the case of product conflict. For cosmetic products and issues the Cosmetics Act (Zakon o kozmetičnih proizvodih) is appropriate. On the other hand, it depends also on the place where we are the consumer, it is not the same if we are in a store or in a pharmacy, because either one of them has its own business law. In most consumer law cases the problem is in the price, especially in a wrong marking of it. In this case we use the Consumer Protection Act (Zakon o varstvu potrošnikov) and Rules on price Indication for Goods and Services (Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev). We are in the European Union and therefore we are also being a subject of harmonization in this field. Shared market is the reason why European regulations should be equal. In diploma paper I am describing some directives related to the main topic. Consumer, as a weaker party of dispute, usually cannot afford the high costs of a Lawsuit. Nowadays, alternative forms of solving the conflicts are expanding because there are organizations and inspectorates which can help the weaker party.
Ključne besede:Keywords: consumer, cosmetic, price, expiration date, declaration, legal protection, organizations, European law, inspection.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici