| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Izobraževanje učiteljic v zasebnem šolstvu na Slovenskem
Avtorji:ID Strašnik, Simona (Avtor)
ID Protner, Edvard (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Strasnik_Simona_2011.pdf (5,61 MB)
MD5: 287F8617A03718BECA857EDACE660DE5
PID: 20.500.12556/dkum/c5abb57f-45b9-4d0b-beca-09240ce77fb6
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Tretji državni osnovnošolski zakon določa za izobraževanje učiteljstva samostojna, po spolih ločena štiri letna učiteljišča. Od leta 1869 je veljal tudi za privatne šole državni šolski zakon, po katerem so smele poučevati v šoli le usposobljene učiteljice. V Sloveniji so delovala tri zasebna ženska učiteljišča: Zasebna ženska učiteljska šola šolskih sester v Mariboru, Zasebna ženska učiteljska šola z vadnico pri uršulinkah in Zasebno žensko učiteljišče uršulink v Škofji Loki. Leta 1892 je oblast odobrila ustanovitev privatnega učiteljišča šolskim sestram, po odličnem uspehu prvih maturantk 1895 je dobila šola tudi pravico javnosti. Naučno ministrstvo je 1898 odobrilo statut njihovega zasebnega učiteljišča, učni načrt pa so odobrili z odlokom 9. maja 1904. Ob dvestoletnici prihoda uršulink v Ljubljano pa je učiteljišče 14. aprila 1902 dobilo pravico javnost. Škofjeloške uršulinke so dovoljenje dobile 1909 in v jeseni odprle prvi letnik. Naslednje leto so tudi dobile pravico javnosti in 1910 je bila tako na zavodu prva matura. Vseskozi so na teh treh zasebnih učiteljiščih potekali neprestani boji za obstanek učiteljišča, ki so ovirali delo. Vsem trem učiteljiščem je bilo skupno, da so zagotavljala vsesplošno izobrazbo v skladu z razvojem znanosti tistega časa. To je poleg strokovno usposobljenih učiteljic omogočila tudi raba specializiranih, za takratni čas sodobno opremljenih kabinetov in mnoge strokovne ekskurzije. Poskrbljeno je bilo tudi za telesni razvoj deklet, poleg rednega športnega pouka so imele možnost udeleževanja na drugih športnih aktivnostih. Učenke učiteljišč so imele veliko možnosti za odkrivanje in razvoj svojih umetniških talentov na različnih področjih. Svojo nadarjenost so lahko dokazovale na šolskih razstavah, kulturnih prireditvah, nastopih. Učiteljišča so organizirala tudi obiske muzejev, gledaliških predstav. Vseskozi so skrbela za osebnostni razvoj učenk: prisvojitev temeljnih vrednot, kot so poštenost, odgovornost, delavnost, pomoč drugim v stiski. Najpomembnejše pa je, da so učiteljišča odigrala pomembno vlogo pri spodbujanju in ohranjanju slovenske identitete in narodne zavesti v obeh Slovencem nenaklonjenih obdobjih – v obdobju Avstro-Ogrske monarhije in v obdobju Kraljevine Jugoslavije.
Ključne besede:Zasebna ženska učiteljska šola šolskih sester v Mariboru, Zasebna ženska učiteljska šola z vadnico pri uršulinkah, Zasebno žensko učiteljišče uršulink v Škofji Loki
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Strašnik]
Leto izida:2011
PID:20.500.12556/DKUM-20950 Novo okno
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:18768648 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OXS71QN0
Datum objave v DKUM:18.11.2011
Število ogledov:2981
Število prenosov:242
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
STRAŠNIK, Simona, 2011, Izobraževanje učiteljic v zasebnem šolstvu na Slovenskem [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Strašnik. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=20950
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teacher education in private schools in Slovenia
Opis:The third primary school law defines independent and by sex separated four-year colleges of education for teacher education. There was also a law for private schools, valid from 1969, which said that only qualified teachers can teach in schools. There were three private female colleges of education in Slovenia; Private female teaching school of School Sisters in Maribor, Private teaching school with textbook for females at the Ursulines and Private female college of education of the Ursulines in Škofja Loka. In 1892 authority approved foundation of private college of education. After an excellent success of the first candidates in leaving examination in 1895 the school got the public right. Teaching Ministry approved statute of their private college of education in 1898 and their curriculum with decree on May 9th 1904. 14. April 1902 was a two hundred year anniversary of Ursulines in Ljubljana and the college of education got the public right. Ursulines in Škofja Loka got the licence in 1909 and in the autumn started their first year of education. They got the public right a year later and in 1910 their first leaving examination took place. Throughout the entire time there were constant struggles for existence between the three colleges of education which were obstructing work. They all had in common that they assured general education in compliance with science development of that time. That was possible because of professional educated teachers and the use of specialized, for that time up-to-date equipped study rooms and many specialized excursions. It was taken care of physical development of females who had, besides regular physical education, also a possibility to participate in other sport activities. Schoolgirls of colleges of education had a lot of opportunities to discover and develop their artistic talents on different areas. They could prove their gifts on school exhibitions, cultural arrangements, performances. Colleges also arranged visiting museums and theatre performances. They were always taking care of personal growth of schoolgirls; gaining basic values like honesty, responsibility, diligence, helping those in need. The most important thing is that colleges of education played a significant role in encouraging and preserving Slovene identity and national awareness in both periods unfavourable for Slovenes – the Austro-Hungarian monarchy and the Kingdom of Yugoslavia.
Ključne besede:Private female teaching school of School Sisters in Maribor, Private teaching school with textbook for females at the Ursulines, Private female college of education of the Ursulines in Škofja Loka.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici