| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ALI MED NAŠIMI PETOŠOLCI ŠE ŽIVI SLOVENSKA LJUDSKA PESEM?
Avtorji:ID Lozinšek, Janja (Avtor)
ID črčinovič rozman, janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Lozinsek_Janja_2011.pdf (1002,03 KB)
MD5: 740FD5DBE98BAB537028ED648E9E7B22
PID: 20.500.12556/dkum/4fc9741f-7f25-4d00-99f9-7cfdcef74d52
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Ljudska glasba je pomemben del narodove kulturne dediščine in je vključena v Učni načrt za glasbeno vzgojo v osnovnih šolah. Učiteljem daje ogromno idej in možnosti, kako otrokom približati to glasbeno zvrst ter prispevati k ohranjanju slovenske ljudske pesmi ter njihovo življenje in prenašanje na prihodnje rodove, kot del narodove dediščine. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti v kolikšni meri in na kakšen način je ljudska pesem sploh prisotna med slovenskimi petošolci. V raziskavo je bilo vključenih 200 učencev in učenk petih razredov iz ptujskega območja, od tega je bilo 100 učencev in učenk mestnih šol (OŠ Mladika, OŠ Ljudski vrt, OŠ Olge Meglič) ter 100 učencev in učenk podeželskih šol (OŠ Gorišnica, OŠ Destrnik, OŠ Markovci, OŠ Dornava) . Pri raziskavi je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega pedagoškega raziskovalnega dela. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo anketnih vprašalnikov. Ugotovili smo, da imajo petošolci radi ljudske pesmi. Najpomembnejšo vlogo pri ohranjanju ljudskega izročila ima šola. Velikih odstopanj v poznavanju ljudskih pesmi med mestno ali podeželsko šolo ni bilo zaznati. Zavedati se moramo, da poplava sodobne glasbe in različnih glasbenih stilov še ne pomeni kvalitetne glasbe. V vzgojno-izobraževalni proces je potrebno vključiti ljudsko glasbo, da se bo bogata kulturna dediščina, ki jo imamo v Sloveniji, ohranjala še naprej. Ključne besede: ljudsko izročilo, ljudska glasba, značilnosti slovenske ljudske pesmi, učni načrt za glasbeno vzgojo, ljudska pesem v prvem in drugem triletju.
Ključne besede:ljudsko izročilo, ljudska glasba, značilnosti slovenske ljudske pesmi, učni načrt za glasbeno vzgojo, ljudska pesem v prvem in drugem triletju.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[J. Lozinšek]
Leto izida:2011
PID:20.500.12556/DKUM-18606 Novo okno
UDK:78(043.2)
COBISS.SI-ID:18460424 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:PFV4IJMS
Datum objave v DKUM:22.06.2011
Število ogledov:3824
Število prenosov:737
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
LOZINŠEK, Janja, 2011, ALI MED NAŠIMI PETOŠOLCI ŠE ŽIVI SLOVENSKA LJUDSKA PESEM? [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : J. Lozinšek. [Dostopano 1 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=18606
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:DOES THE SLOVENIAN VOLKSONG STILL EXIST AMONG OUR FIFTGRADES?
Opis:Folk music is an important part of the nation’s cultural heritage and is included in the syllabus for musical education in primary schools. It gives teachers a variety of possibilities of how to bring this music type closer to children and preserving the Slovenian folk songs and their lives as well as pass them down to future generations as a part of their national heritage. The purpose of this diploma paper is to establish to what extent and in which way, is the folk music present among Slovenian fifth-graders. The research is based on 200 fifth grade pupils within the Ptuj region, 100 of them are pupils from urban schools (OŠ Mladika, OŠ Ljudski vrt, OŠ Ogle Meglič) and 100 of them come from rural schools (OŠ Gorišnica, OŠ Destrnik, OŠ Markovci, OŠ Dornava). The descriptive method of the empirical pedagogical research work was used in the research. The results were gained by questionnaires. We found out that the fifth-graders like folk songs. The school is taking over the most important role in preserving the folk tradition. There were no essential differences in the knowledge of the folk songs or music among the pupils from the urban or rural areas. We have to be aware that the flood of modern music and different music styles does not necessarily mean qualitative music. We must include folk music in the educational process in order to preserve the rich Slovenian heritage in the future.
Ključne besede:folk tradition, folk music, features of Slovenian folk songs, syllabus for musical education, folk songs in the first six years of primary school.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici