Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Islam v ameriških in slovenskih učbenikih
Avtorji:
ID
Dokl, Uroš
(Avtor)
ID
Potočnik, Dragan
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UNI_Dokl_Uros_2009.pdf
(733,94 KB)
MD5: DC11DBE7A7E199C37651E4CFEF8A16C5
PID:
20.500.12556/dkum/cfbf4285-8b39-4a7c-be44-bc5facbc4550
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Objektivnost in politična korektnost ameriških učbenikov v odnosu do obravnave islama se kažeta v bogatem slikovnem gradivu in poudarjanju pomena kulturne in verske zgodovine islama. Trenutnega odnosa ZDA do islama v učbenikih ne gre zaznati. Politična korektnost je prisotna tudi takrat, ko se v novejših učbenikih opisujejo teroristični napadi 11. septembra 2001. Primerjava slovenskih in ameriških učbenikov za zgodovino v srednjih šolah je pokazala, da so slednji bolj obširni, več časa in vsebin posvečajo kulturi in umetnosti islama ter mnogo večji poudarek posvečajo povzemanju, utrjevanju in poglabljanju snovi ob koncu poglavij. Trenutni slovenski učbeniki, v primerjavi z ameriškimi, islamu posvečajo manj pozornosti. Novi učni načrti za zgodovino v splošnih gimnazijah obravnavo islama umeščajo v okvir izbirnih širših tem, razen v primeru obvezne širše teme 20. stoletje in začetek 21. stoletja, kjer se islam obravnava v temah: Težave demokratične ureditve v sodobnem svetu ter Teroristična gibanja in njihov vpliv na svet. Zasnova novega učnega načrta postavlja splošno védenje in znanje o islamu na obrobje. Z obravnavo islama v ameriških učbenikih se ukvarja American Textbook Council, ki v poročilu Islam in the Classroom: What the TextbookS tell Us nasprotuje politični korektnosti. Poročilo poziva avtorje in založnike učbenikov k bolj strogemu ter radikalnemu odnosu do obravnave islama v ameriških učbenikih. Opravljena analiza poročila, je ob številnih nepravilnostih in netočnostih pri interpretaciji islama, pokazala tudi izredno podporo medijev poročilu, ki skuša islam predstaviti kot sovražnika zahodne kulture.
Ključne besede:
islam
,
ameriški učbeniki za zgodovino
,
slovenski učbeniki za zgodovino
,
Islam in the classroom: What the Textbooks tell us
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[U. Dokl]
Leto izida:
2009
PID:
20.500.12556/DKUM-12698
UDK:
37.091.2(043.2)
COBISS.SI-ID:
17342216
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:LDXTTLHX
Datum objave v DKUM:
06.01.2010
Število ogledov:
3077
Število prenosov:
255
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
DOKL, Uroš, 2009,
Islam v ameriških in slovenskih učbenikih
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : U. Dokl. [Dostopano 16 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=12698
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Štiri funkcije
Socialni sistem in njegova okolja
Odnos med tradicionalističnimi vrednotami, novodobniškimi idejami in religioznostjo v medkulturni primerjavi
Sodobne aplikacije teorije racionalne izbire na področju sociologije religije
Randall Collins: Max Weber, kratek oris
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Teorija racionalne izbire v stegu Mozirje 1
Webrovo pojmovanje protestantizma in askeze
Šport kot oblika religije?
Možnost oblikovanja enotne svetovne religije
Marjan Smrke: Svetovne religije. Založba FDV, Ljubljana 2000, 309 str.
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Islam in American and Slovenian Textbooks
Opis:
Political correctness of American textbooks concerning teaching of Islam is represented through cultural and religious history of Islam. Current relationships between USA and Muslim world are not present in American high school textbooks. Even terrorist attacks on September 11th, 2001 did not influence on political correctness in American textbooks. Comparison between Slovenian and American high school history textbooks revealed that American textbooks are more extensive in general and as such they are able to represent more facts about Islam, its history, culture and religion itself. Second main difference lies in the material used for critical thinking, chapter reviewing and analyzing. Slovenian state curriculum treats Islam in optional themes which are not obligatory neither for student or teacher. Only two themes that treat Islam as obligatory subject are themes entitled Problems with democratic regulations in today’s world and Terrorist movements and their consequences. American institute American Textbook Council published report Islam in the Classroom: What the textbooks tell us which took strong position against political correctness within American history textbooks. Report says that Islam is being portrayed as a non-violent and peaceful culture which is far from truth. Analyze of the report revealed whitewashed theories about Islam. Report is full of mistakes and misleading facts that urge young students to see Islam as danger to the western society.
Ključne besede:
Islam
,
American history textbooks
,
Slovenian history textbooks
,
Islam in the classroom: What the Textbooks tell us
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj