| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost učnih strategij z motivacijo učencev v osnovni in srednji šoli
Avtorji:ID Mernik, Tadeja (Avtor)
ID BAKRAČEVIČ VUKMAN, KARIN (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Mernik_Tadeja_2009.pdf (579,07 KB)
MD5: 05630BE4DF3F43A2DB1F0A09EB09FFAE
PID: 20.500.12556/dkum/de061b99-6262-4083-88a0-8dc8e18fecab
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Z empirično raziskavo sem želela odgovoriti na vprašanje, ali obstaja korelacija med notranjo učno motivacijo pri posamezniku in njegovo oceno pomembnosti uporabe kognitivnih in metakognitivnih strategij pri učenju, ki med drugim predstavljata osnovo za samoregulacijsko učenje. V raziskavi, ki je bila izvedena med mladostniki različnega spola in starosti, sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati so pokazali, da med spoloma sicer ni prisotnih statistično značilnih razlik v predanosti delu kot dimenziji notranje motivacije, da pa se dekleta bolj kot fantje posvečajo učenju in delu za šolo iz lastnega interesa. Če upoštevamo še naslednjo ugotovitev, in sicer, da dekleta pripisujejo višji pomen rabi učnih strategij, lahko rečemo, da so dekleta bolj učno samoregulativna v primerjavi s fanti. Nadalje se je izkazalo, da med mladostniki različnih starosti ni opaznih razlik v oceni pomembnosti rabe učnih strategij, obstajajo pa statistično pomembne razlike v notranji motivaciji. Medtem ko je za mlajše mladostnike značilna večja predanost šolskemu delu in učenju v primerjavi s starejšimi, pa se slednji pogosteje učijo zaradi lastnega zanimanja in želje, da bi poglobili in utrdili svoje znanje. Kot ključno ugotovitev raziskave pa navajam naslednjo; in sicer da obstaja povezanost med posameznikovo notranjo motivacijo in njegovo oceno pomembnosti uporabe strategij pri učenju. Rezultati raziskave namreč kažejo, da mladostniki, pri katerih je prisotna večja notranja motivacija, tudi višje ocenjujejo rabo učnih strategij.
Ključne besede:samoregulacijsko učenje, notranja učna motivacija, učne strategije, lastni interes, predanost delu
Kraj izida:Maribor
Založnik:[T. Mernik]
Leto izida:2009
PID:20.500.12556/DKUM-10983 Novo okno
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:17004552 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3YAZLSSX
Datum objave v DKUM:09.07.2009
Število ogledov:4929
Število prenosov:955
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
FNM
:
MERNIK, Tadeja, 2009, Povezanost učnih strategij z motivacijo učencev v osnovni in srednji šoli [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : T. Mernik. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=10983
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Connectedness of teaching strategies with the motivation of pupils in a primary and secondary school
Opis:With the empirical research I wanted to answer the question if there is a correlation between the inner learning motivation of an individual and his evaluation of the importance of the cognitive and metacognitive learning strategies usage, which above all present the basic for self-regulative learning. For the research, taken out between juveniles of different sex and ages, the descriptive and causal non-experimental methods of empirical pedagogical research were used. The results have shown that there are no statistically typical differences between sexes concerning their devotedness to work as a dimension of inner motivation. But girls on the other hand pay learning and school work more attention. When we consider the acknowledgment, that girls attribute a higher meaning to the usage of learning strategies, we can say, that girls are more learning self-regulative than boys. Furthermore, it showed that there are no differences in valuing the importance of learning strategies usage between juveniles of different ages, there are only statistically important differences concerning inner motivation. Younger juveniles are more devoted to school work and learning than older ones, but the latter more often learn because of their own interests and wishes to deepen and strengthen their knowledge. The key acknowledgement of the research is that there is a correlation between the inner motivation of an individual and his evaluation of the importance of learning strategies usage. The research results show that more motivated juveniles evaluate the learning strategies usage higher.
Ključne besede:self-regulative learning, inner learning motivation, learning strategies, self-interest, devotion to work


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici