| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Vpliv sobesedilnih dejavnikov, možnosti interakcije in znanja prozodije na bralne sposobnosti
Avtorji:Papa, Ana serena (Avtor)
Jurančič - Petek, Klementina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Papa_Ana_serena_2009.pdf (1,22 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Cilj diplomske naloge je bil preučiti pisno komunikativno kompetenco pri osnovnošolcih na začetni in vmesni učni ravni. Raziskani so bili naslednji vidiki in odnosi kompetence: stopnja bralnih sposobnosti osnovnošolcev, vpliv dejavnikov iz sobesedila in za povečanje pozornosti kot slik, diskurznih označevalcev, ločil in tvorbe odstavkov ter vpliv možnosti interakcije na sposobnosti bralnega razumevanje, negativni vpliv znanja prozodije maternega jezika na izgovarjavo angleških besed in načini, kako preprečiti te motnje maternega jezika. Učencem 6. in 9. razredov so bili razdeljeni testi znanj z nalogami izgovarjave in bralnega razumevanja, na tak način zbrani podatki pa so bili obdelani in oblikovani v preglednice in diagrame. Pokazali so se naslednji rezultati: uporaba slik je ugodno vplivala na dosežke pri bralnem razumevanju učencev začetnikov, poskus omogočiti možnost interakcije je bil v pomoč učencem na vmesni učni ravni, diskurzni označevalci, primerna ločila in oblikovanje odstavkov pa so izboljšali dosežke na obeh ravneh. Nasprotno je raziskava odkrila tudi ovire pri doseganju dobrih rezultatov, saj je poznavanje prozodičnih lastnosti domačih besed oviralo pravilno izgovarjanje angleških internacionalizmov, ki se od maternih razlikujejo po naglasnem vzorcu, in tudi s podčrtanim in krepko označenim drugačnim naglasnim vzorcem tega negativnega vpliva ni bilo mogoče preprečiti.
Ključne besede:Pisna komunikativna kompetenca, bralne sposobnosti, bralno razumevanje, naglašanje, sobesedilni dejavniki, možnost interakcije, motnje zaradi vpliva maternega jezika, učenje tujega jezika
Leto izida:2009
Založnik:[A.S. Papa]
Izvor:Maribor
UDK:811.111(043.2)
COBISS_ID:16890120 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TS5JUNED
Število ogledov:1844
Število prenosov:185
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The influence of contextual factors, the interactive potential and prosodic knowledge on reading
Opis:The paper’s interest was in the written language communicative competence of school children at the beginning and intermediate level. To realise it, the following aspects and interrelations of the competence were investigated: the degree of reading abilities of primary students, the influence of contextual and attention raising factors as pictures, discourse markers, punctuation and paragraph formation, as well as of interactional possibilities on reading comprehension skills, the negative influence of prosodic knowledge of the school children’s mother tongue on the pronunciation of English words and the possibility of prevention of this mother tongue interference. Knowledge tests carried out at primary schools, by asking 6th and 9th grade students to do pronunciation and reading comprehension tasks, served as methodological instruments. Having structured the data into charts and graphs, the following results were observable: the effects of pictures were beneficiary with regard to beginning level learners, the attempt of establishing an interactive potential was proved to be helpful for the intermediate students and the use of discourse markers, appropriate punctuation and paragraph formation brought about an improvement of achievements at both levels; on the other hand, the research also revealed obstructions to the achievement of good results: if the native and English word’s prosodic properties differed, the already stored knowledge of the prosodic properties of native words was a hindrance to the correct pronunciation of English internationalisms, which could not be completely prevented by marking the different stress pattern with bold and underlined script.
Ključne besede:written language communicative competence, reading skills, reading comprehension, accentuation, contextual factors, interactive potential, mother tongue interference, foreign language learning


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici