| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Dojemanje vsebin, ustvarjenih s pomočjo sistemov umetne inteligence, pri mladostnikih : diplomsko delo
Avtorji:ID Kurnik, Blaž (Avtor)
ID Gartner, Smiljana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Kurnik_Blaz_2025.pdf (1,38 MB)
MD5: 9221004A1727EFF4A1726A42A49C4CE8
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Diplomsko delo raziskuje, kako mladostniki dojemajo in prepoznavajo medijske vsebine, ustvarjene z umetno inteligenco, ter v kolikšni meri jim zaupajo. Čeprav so posamezni mladi digitalno pismeni, pa večina še vedno ni, zato pogosto ne razumejo delovanja umetne inteligence in so izpostavljeni neresničnim vsebinam na družbenih omrežjih. V raziskavi izvedeni na Osnovni šoli Sveta Trojica, je sodelovalo 27 učencev 8. in 9. razreda, ki so pred izobraževanjem reševali anketo, nato se udeležili izobraževanja na temo prepoznavanja umetne inteligence v medijih, ki sem ga sam izvedel. Po končanem izobraževanju, v obsegu 3 šolskih ur za vsak razred, so učenci ponovno odgovarjali na anketni vprašalnik ter ocenjevali različne medijske vsebine glede na nastanek. Rezultati so pokazali izboljšano sposobnost prepoznavanja vsebin, ustvarjenih z UI ter povečano kritičnost pri njihovi presoji. Diplomska naloga poudarja pomen izobraževanja kot ključnega orodja za razvijanje digitalne pismenosti in zavestne rabe UI med mladimi, ob tem pa opozarja tudi na potrebo po večjem vključevanju staršev in šol v ozaveščanje o prednostih in pasteh sodobnih tehnologij.
Ključne besede:umetna inteligenca, digitalna pismenost, zaznavanje UI, kritično mišljenje, tehnološka ozaveščenost mladih
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[B. Kurnik]
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 43 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-95251 Novo okno
UDK:007.5+004.8(043.2)
COBISS.SI-ID:255575043 Novo okno
Datum objave v DKUM:22.10.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:10
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.09.2025

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Adolescents' perception of content created with the help of artificial intelligence systems
Opis:The thesis explores how adolescents perceive and recognize media content created with artificial intelligence, and to what extent they trust it. Although some young people are digitally literate, the majority are still not, and therefore often do not understand how artificial intelligence works, making them more exposed to false content on social media. The research was conducted at Sveta Trojica Primary School and included 27 students from the 8th and 9th grades, who first completed a survey before the educational workshop. Afterwards, they participated in a training session on recognizing artificial intelligence in the media, which I conducted myself. After the training, which lasted three school hours per class, the students once again answered the survey questionnaire and evaluated various media contents based on their origin. The results showed an improved ability to recognize AI-generated content and increased critical thinking in their assessment. The thesis emphasizes the importance of education as a key tool for developing digital literacy and conscious use of AI among young people, while also highlighting the need for greater involvement of parents and schools in raising awareness about the advantages and pitfalls of modern technologies.
Ključne besede:artificial intelligence, digital literacy, AI perception, critical thinking, technological awareness of youth


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici