| Title: | Primerjava pristopov na področju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v javnem in montessori vrtcu : diplomsko delo |
|---|
| Authors: | ID Pešak, Klara (Author) ID Golob, Nika (Mentor) More about this mentor...  |
| Files: | VS_Pesak_Klara_2025.pdf (1,67 MB) MD5: 836A188DA413A126EC6AE138A3C7F031
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Bachelor thesis/paper |
|---|
| Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
|---|
| Organization: | PEF - Faculty of Education
|
|---|
| Abstract: | Diplomsko delo obravnava za današnje čase bistven vidik sodobne predšolske vzgoje. Ta je vključevanje trajnostnega razvoja v vzgojno izobraževalne prakse v vrtci montessori in javnih vrtcih. V delu se osredotočamo na analizo različnih pristopov. Torej pristopov montessori in javnih vrtcev k vzgoji in izobraževanju. Zanima nas tudi na kakšen način oba pristopa vključujeta vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj v svoje delo. V teoretičnem delu predstavljamo koncepte trajnostnega razvoja, njegovo vrednost in pomen za razvoj našega planeta v prihodnosti. Poleg tega opredeljujemo tudi vlogo vzgojiteljev, kot pomembnih oseb v vzgoji otroka v zgodnjem obdobju, pri uvajanju trajnostnih vrednot in praks. V praktičnem delu, ki smo ga oblikovali na podlagi teoretičnih izhodišč smo želeli ugotoviti, kako različni pristopi vplivajo na oblikovanje okoljske ozaveščenosti otrok in kakšne možnosti obstajajo za izboljšavo na tem področju. Praktični del tako vsebuje pripravo in analizo izvedene dejavnosti v vrtcu montessori in javnem vrtcu. Zapisane so tudi naše ugotovitve po izvajanju dejavnosti. Ugotovili smo, da se razlike pojavljajo že pri rokovanju s predmeti. Otroci iz vrtca montessori so bolj vešči rokovanja s pripomočki in prelaganjem ter zajemanjem kot otroci iz javnega vrtca. Pri razumevanju o škodljivosti odpadkov za vodo so se prav tako pokazale razlike med otroki iz obeh pristopov. Otroci iz javnega vrtca so potrebovali bistveno več verbalne pomoči in spodbujanja kot otroci iz vrtca montessori. Iz ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave vzgojnih praks v smer trajnostnega razvoja. |
|---|
| Keywords: | vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, predšolski otrok, javni vrtec, pedagogika montessori |
|---|
| Place of publishing: | Maribor |
|---|
| Place of performance: | Maribor |
|---|
| Publisher: | K. Pešak |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| Number of pages: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 72 str.)) |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DKUM-94186  |
|---|
| UDC: | 373.2.091.3/.4:502.131.1(043.2) |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 247721731  |
|---|
| Publication date in DKUM: | 04.09.2025 |
|---|
| Views: | 0 |
|---|
| Downloads: | 22 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
| Categories: | PEF
|
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Average score: | (0 votes) |
|---|
| Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
|---|
| Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |