| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Kolegialne hospitacije osnovnošolskih učiteljev : magistrsko delo
Avtorji:ID Mraz, Tjaša (Avtor)
ID Mithans, Monika (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Ograjšek, Sabina (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Mraz_Tjasa_2025.pdf (4,87 MB)
MD5: 9EF3798F62C5F2E17E34458AA218BF0F
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Kolegialne hospitacije predstavljajo pomembno obliko profesionalnega učenja učiteljev, saj omogočajo razvoj pedagoške prakse skozi neposredno opazovanje in strokovno refleksijo. Temeljijo na sodelovanju med učitelji, kjer eden prevzame vlogo opazovalca, t. i. "kritičnega prijatelja", drugi pa vlogo opazovanega. Gre za vnaprej strukturiran proces, ki temelji na zaupanju ter spodbuja strokovno razpravo. Magistrsko delo obravnava kolegialne hospitacije kot obliko strokovnega sodelovanja med osnovnošolskimi učitelji, s poudarkom na izkušnjah, koristih, pogojih in ovirah, ki spremljajo ta proces. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako pogosto učitelji sodelujejo pri kolegialnih hospitacijah, kako usposobljene se počutijo, katere dejavnike prepoznavajo kot ključne za uspeh in katere ovire jih pri tem omejujejo. V raziskavi je sodelovalo 312 učiteljev iz vse Slovenije. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom in analizirani s pomočjo statističnega programa SPSS. Rezultati kažejo, da učitelji kolegialne hospitacije prepoznavajo kot orodje strokovnega razvoja, vendar se v praksi srečujejo s številnimi ovirami, kot so pomanjkanje časa, strah pred ocenjevanjem in neustrezna priprava. Opazovalci pogosto občutijo negotovost pri dajanju povratne informacije, opazovani pa stres in visoka pričakovanja. Kljub izzivom večina učiteljev izraža pripravljenost za sodelovanje, zlasti če so jasno opredeljeni cilji, podprti s konstruktivno povratno informacijo in strokovnim dialogom. Delo ponuja vpogled v aktualno prakso in predlaga pogoje za uspešnejšo uvedbo kolegialnih hospitacij v osnovnošolskem prostoru.
Ključne besede:kolegialne hospitacije, opazovanje pouka, strokovno sodelovanje, "kritični prijatelj", učitelji, profesionalni razvoj
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:T. Mraz
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 137 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-93705 Novo okno
UDK:37.091.12:005.963(043.2)
COBISS.SI-ID:248161027 Novo okno
Datum objave v DKUM:09.09.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:15.07.2025

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Collegial intership of primary school teachers
Opis:Peer observation is an important form of professional learning for teachers, as it enables the development of pedagogical practice through direct observation and professional reflection. It is based on collaboration between teachers, where one takes on the role of observer - the so-called "critical friend", and the other takes on the role of the observed. It is a pre-structured process that is based on trust and encourages professional discussion. The master's thesis examines peer observation as a form of professional cooperation between primary school teachers, with an emphasis on the experiences, benefits, conditions and obstacles that accompany this process. The purpose of the research was to determine how often teachers participate in peer observation, how qualified they feel, which factors they recognize as key to success, and what obstacles limit them in doing so. 312 teachers from all over Slovenia participated in the research. Data was collected using a questionnaire and analysed using the statistical program SPSS. The results show that teachers recognize peer observation as a tool for professional development, but in practice they encounter numerous obstacles, such as lack of time, fear of assessment, and inadequate preparation. Observers often feel uncertain about giving feedback, and the observed experience stress and high expectations. Despite the challenges, most teachers express a willingness to participate, especially if goals are clearly defined, supported by constructive feedback and professional dialogue. The work offers insight into current practice and suggests conditions for a more successful introduction of peer observation in primary schools.
Ključne besede:peer observation, lesson observation, professional collaboration, "critical friend", teachers, professional development


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici