| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Razvijanje empatične zmožnosti v komunikacijskem modelu književne vzgoje : magistrsko delo
Avtorji:ID Ducman, Polona (Avtor)
ID Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Ducman_Polona_2025.pdf (21,16 MB)
MD5: 07335A4A3478BD7383E7B1F7B81FCE51
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Empatična zmožnost je ključen element recepcijske zmožnosti in se razvija v okviru učnega načrta za književno vzgojo v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Empatična zmožnost je tesno povezana s sposobnostjo privzemanja perspektive. Magistrsko delo Razvijanje empatične zmožnosti v komunikacijskem modelu književne vzgoje raziskuje vpliv tega modela na povečano empatijo preko uporabe igre vlog in pisanja dnevnika književnih oseb pri 12 učencih 3. razreda, na primeru književnega dela Pepelka. Raziskava je bila izvedena s študijo primera in metodo branja v nadaljevanjih, ki sta bili kombinirani z dialoškim branjem ter igro vlog. Naloga obravnava vprašanja, kot so ali je metoda branja v nadaljevanjih v kombinaciji z igro vlog primerna za razvijanje zmožnosti privzemanja perspektive ter z njo povezane empatične zmožnosti, ali obstajajo razlike v številu besed, ki izražajo empatijo pri Pepelki, mačehi, sestri in kraljeviču in ali se bo stopnja empatije povečala pri identifikacijski figuri oziroma pri tistih književnih osebah, ki so jih učenci ocenili kot dobre književne osebe. Ugotavlja se, da je branje v nadaljevanjih v kombinaciji z igro vlog primerna metoda za razvijanje zmožnosti privzemanja perspektive. Stopnja empatije se ni bistveno povečala z identifikacijsko figuro, se je pa izraziteje povečala pri tistih književnih osebah, ki so jih učenci ocenili kot dobre.
Ključne besede:empatija, komunikacijski model književne vzgoje, igra vlog, dnevnik branja v nadaljevanjih
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:P. Ducman
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 117 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-93637 Novo okno
UDK:37.015.31:82(043.2)
COBISS.SI-ID:250570499 Novo okno
Datum objave v DKUM:26.09.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:6
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.07.2025

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Emphatic ability development in the communication model of literary education
Opis:Empathy is one of the key elements of the receptive skills developed in the literary education curriculum in the first two years of education. It is closely connected with the ability to take on different perspectives. The master’s thesis Emphatic Ability Development in the Communication Model of Literary Education explored the impact of this model on increased empathy through the use of role-playing and the writing of a diary of literary figures with 12 students from the 3rd grade, using the example of Cinderella as a literary work. The research was based on a case study and a method of reading in sequels combined with reading in dialogues and role-playing. We were interested in whether the method of reading in sequels in combination with role-playing is suitable for developing perspective-taking and related empathic skills. Additionally, we wanted to determine if there were differences in the number of words expressing empathy for Cinderella, the stepmother, the sisters and the prince. Finally, we investigated whether the level of empathy would increase more significantly for the identifying figure or for those literary figures considered good by the pupils. We have found that reading in sequels combined with role-play is a good method for developing perspective-taking skills. The level of empathy did not increase significantly with the identification figure, but it increased more markedly for those literary figures who were rated as good by the students.
Ključne besede:empathy, communicative model of literary education, role-play, reading journal in sequels


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici